• Tant Green

Skicka med bussgods från Stockholm

Det verkar som alla människor skickar saker med bussgods... men funkar det verkligen att skicka från Stockholm? Vad jag kan se på deras hemsida så måste man lämna i Farsta, Upplands Väsby eller vid Centralen och öppettiderna är 9-16 (8-17 vid Centralen) på vardagar och stängt på helger.

Jag försöker sälja en vagn på Blocket och alla som svarar vill att jag skickar den med bussgods, men tror de på allvar att jag tänker ta ledigt från jobbet för att packa ihop och skicka en vagn? Jag har iofs inte frågat hur mycket det är beredda att betala för jobbet, men eftersom de vill ha de skickat med bussgods så antar jag att de vill ha det billigt.

• Svar på tråden Skicka med bussgods från Stockholm
  • getingmidja

Då får du väl svara att du inte har någon möjlighet att dra från jobbet bara för att hinna med tiderna!
    I så fall får de betala extra.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Tant Green

Jodå, jag svarar så Jag undrade mest om jag har missförståt något?? Eftersom det verkar så vanligt att folk skickar med bussgods så borde det ju vara något smidigt, är det bara i Stockholm det inte funkar?

• getingmidja

Sudd---> Jag har skickat från Uppsala, de har lika dåliga öppettider.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Kålrot

Det kanske är så att det tar längre restid att åka från jobbet till bussgodsterminalen i storstäder?
    Skulle jag göra det hinner jag dit, skicka iväg paketet och tillbaks till jobbet på en halvtimme.

Och se´n beror det väl på hur gärna du vill sälja vagnen?

• Tant Green

Kålrot, det kanske är så. Det skulle ta ett par timmar för mig att åka fram och tillbaks. Fast med en vagn skulle det ändå vara lite lättare eftersom man kan köra den på tunnelbanan, hade jag behövt ta bil hade det varit en dagsutflykt

Jag vill i första hand bli av med vagnen, jag bryr mig inte så mycket om vad jag får för den. Och sänker jag priset ordentligt så kommer någon vilja hämta den, det är jag säker på. Annars kör vi den till soptippen, de har åtminstone öppet på helgerna.

Svar på tråden Skicka med bussgods från Stockholm