• Frågvisa

Behöver tips om roliga brädspel

Min sambo fyller snart år. Eftersom han älskar att spela sällskapsspel tänkte jag ge honom ett nytt sådant. Frågan är vad. Själv är jag måttligt förtjust i att spela. Tycker inte så mycket om spel som pågår i flera långa timmar utan vill gärna att de ska vara lite lagom långa... Vilka spel gillar ni bäst?

• Svar på tråden Behöver tips om roliga brädspel
  • getingmidja

Fia med knuff
    Rävspelet
    Kinaschack

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Rymdmamma

carcasonne är superbra! bästa brädspelet någonsin..

• Nyfiken gul

Othello!!

Kalaha -skitkul o klurigt!

Alfapet - kan man även gå ifrån o fortsätta med dagen efter om man känner för det eftersom man räknar poäng o så...

Coronnespel är jättekul!!

• getingmidja

Javisst, Othello är skitskoj!
    Kalaha spelade vi mycket i skolan, det minns jag som kul.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Farbror Malin

Håller med om att carcassonne är väldigt roligt. Är gift med en spelnörd, och själv inte så jätteinbiten på konstiga spel. Men det är kul och lagom lite att hålla reda på. Gillar även Ticket to Ride. Ett annat kul underhållningsspel är Så det kan låta.

• gagge

Fick ett jätte roligt sällskapsspel i julklapp av min bror...
    "Med andra ord".. Svårt att hålla sig för skratt!

• Snarkofagen

Jag gillar Tabu. Det är ett spel där du ska få din medspelare att säga ett givet ord, typ diskmaskin. Men du får inte använda ett visst antal ord som finns angivna på kortet. Det är ett spel som uppskattas av bl a min man som verkligen HATAR att spela spel

Fast man måste vara minst 4 för att spela. Om ni är två skulle jag rekommendera backgammon, det är mitt absoluta favvospel. Funkar såväl inne som på stranden.

Svar på tråden Behöver tips om roliga brädspel