• Alvskatt

Alvedon o amning?

På BB gav dom endast panodil men jag har bara alvedon hemma...går det lika bra att äta om man ammar?

www.fass.se står det såhär:

Amning
    Paracetamol passerar över i modersmjölk, men påverkar troligen inte barn som ammas. Tala ändå med läkare vid mer än tillfällig användning av Alvedon under amning.

min fråga är om det är ngn som hört att det är farligt att äta alvedon vid amning?

• Svar på tråden Alvedon o amning?
  • Jossebell

Jag fick alvedon på prematuren för att kunna amma då jag fick sådan hiskiliga eftervärkar. Då borde det ju inte vara någon fara!

• cia75

Alvedon kan man använda när man ammar. Jag hade ont i ryggen när min lilla tjej var 2 veckor så jag pratade med familjeläkaren ochde sa att det går bra att använda Alvedon/Panodil tilfälligt.

• pl77

Är det bara tillfälligt så är det ingen fara. Fick Alvedon på bb.....

• Martinis

jag fick åxå hur mycke alvedon som hellst på bb...

• skidan

Fick Alvedon och Difolenac på BB efter snittet. Jag fick 8 Alvedon per dygn i 14dagar så det är nog inget problem.

• Hugos mamma

ok, men hur är det med treo och amning?

• cia75

De brukar inte rekommendera annat än paracetamol när man ammar vad jag har hört. Men i FASS står det så här:
    Amning
    Går över i modersmjölk men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Treo under amning.

Svar på tråden Alvedon o amning?