• Anonym

    Utslag insida lår, blåsor typ

    Har fått ett par utslag på insidan låren, ser ut som små vattenblåsor, finnar, har klöst (äckligt) på nån och då börjar det blöda. Men det är alltså inte finnar.

    Min pojkvän hade såna när vi träffades, på insidan av hans lår och nu har jag också fått liknande utslag alltså.

    Någon som vet vad det kan vara?

    Var ju på gynbesök förra veckan och jag mitt pucko glömde fråga vad det kunde vara... hade det varit "hälsofarligt" hade förmodligen gynekologen reagerat...

  • Svar på tråden Utslag insida lår, blåsor typ
  • Anonym

    Fast mollusker är mer hudfärgade pluppar. Men visst dom blir röda o så när dom är på väg bort. Min son har såna på låren och på stjärten...

  • Anonym

    har läst på nu, misstänkte mollusker men trodde dom var större, mina är så små..! FÖRSVINNER DOM???

  • Anonym

    Jag tycker det låter som herpes som man kan få där oxå. Min sambo har det fast o ena skinkan men det är könsherpes bara det att det inte sitter på könet tack o lov!

  • Anonym

    Herpes försvinner efter några dagar - först är det som små plitor och sen blir det som små vätskefyllda blåsor och till sist spricker de, bildar små skorpor och försvinner spårlöst. Svider lite när de är spruckna.

  • Anonym

    men då är det inte herpes för det ser bara ut som vätskefyllda små små blåsor, men ingen vätska typ... jag har munherpes så jag antar att könsherpes skulle se likadant ut isf... å jag har haft dom här i flera veckor å dom försvinner inte, eller flera månader förresten... blääää va äckligt!

Svar på tråden Utslag insida lår, blåsor typ