• nasselina

Hur mår ni i v.39-40?

I kroppen, psyket och i övrigt?
    Har ni mycket förvärkar eller andra krämpor?
    Jag har börjat flåsa för minsta lilla.
    Bebisen i magen har varit helt vild den senaste dagen med.
    Har 10 dagar kvar till BF!! Men ber till dem högre väsen att förlossningen startar under dagen...

• Svar på tråden Hur mår ni i v.39-40?
  • tvåan i april

Hej, här är en till som har svårt att andas och flåsar...
    Sen dommnar det i mina händer och näsan är täppt så jag sover jätte dåligt nu!
    Är i v 39.

Är det ditt första barn?
    Hoppas du slipper gå över tiden, det verkar ju vara as jobbigt!

• lillamagen

Jag mår löjligt bra. Har inga direkta symptom som tyder på analkande förlossning. Ändå tror jag varje natt att det är NU, NU!

I natt fick jag till och med min make att rusa upp tillsammans med mig och packa väskan. Nästan dumfånigt i efterhand. Ha, ha. Det här är min andra graviditet men inte verkar jag vara klokare för det.

Har värk i händer pga all vätska annars skulle jag nog kunna slå en kullerbytta eller svinga mig i en lian om jag blivit tvingad. Förra grav. kunde jag inte gå utan hoppade på kryckor och mådde skunk från v. 9.

• tvåan i april

lillamagen- hihihi ja så känner jag också...nu kanske slemmisen släpper när jag går och kissar...men nej, nej.
    Roligt att du fick upp din sambo att packa inatt

Jag har inte heller haft några tecken på att det snart är dags!
    Förra gången blev jag igångsatt eftersom att fostervattnet sipprade ut...

Skönt att du fått må bättre denna graviditet!

• Fru B

Hej!
    Här går det upp och ner. Ibland känner jag mig som vanligt och nästan glömmer att jag är gravid men just idag känns det jättejobbigt. Jag kan knappt äta fast magen har sjunkit, det är som om inget får plats. På nätterna är jag vaken ganska ofta men jag passar på att sova på dagarna istället. Min dotter föddes fyra dagar före bf, hoppas den här också kommer lite tidigare. Jag har bf nästa fredag!

• underworld

Vecka 39+2 i dag.
    Ibland mår jag kalas bra och ibland så vill jag bara gå o gräva ner mig..
    Samma med sömnen, ibland sover jag bra och ibland så vaknar jag titt som tätt.
    bf på måndag:D
    Hoppas jag slipper gå över tiden..
    Lycka till alla!!!

• En helt vanlig mamma

Jag mar ganska bra, har BF nu pa lordag o kanner eg. inget allas. En svag svag molande mensverk idag...
    Forra veckan var jag sa trott o yr att jag inte orkade med ngt alls, men nu stadar jag, bakar, lagar mat o fryser in m.m.

Det har ar mitt 1:a barn o allt kanns overkligt. Hur kanner ni infor att bli mamma, kan ni forsta att det snart ska ske??

• telma79

Har BF nu på sönd och mår väl ganska hyffsat. Har också svårt att sova på natten. Har väldigt ont när jag går (ant foglossning?) och det börjar gå mig på psyket...Men inga värkar...tyvärr

• Mozarts Nachtmusik

he he v 39+6 idag
    låter som en blåsbälg när ja vänder mej i sängen

mår fint men ordinerad strikt vila.. o det är trååååkigt

• lillamagen

Tvåan i april - Hoppas att dina förkänningar blir verkliga snart. När hr du BF? Jag har 16/4.

Sedan jag skrev förra inlägget har jag fått två lite, lite kraftigare sammandragningar än förut. Alltid något även om inte heller de var der "riktiga".

Jösses vad vi är FIXERADE!

Lycka till! Nu skall jag åka till BM och visa upp mig.

kram!

• Piluttaem

Har Bf nästa torsdag & går å känner efter hela tiden, skulle det kunna vara ett symptom eller det, eller det. Men här händer det ingenting!

Jag har gått hemma pga sjukskrivning sen september så jag börjar bli psykiskt trött på detta nu, vill bara ha min lilla älskling i famnen. Det känns som att alla andra föder för tidigt. jag då...

• mamman i skogen

Bf den 20 räknar dagar timmar frustrerad för tjock och otymplig för att göta nåt svullna fingrar sover inte bra alls kissnödig hela tiden orkar inte leka med sonen inga förvärkar gick två veckor över förra gången kommer ihåg hur pestigt det var. Det ska bli så skönt när det e över :)
    Lycka till alla "nästan" mammor

• Natalejjis

BF igår! :O Och inte verkar det som att bebis vill kika ut! ^hmm^
    Har mått massa dåligt den här grav med allt från foglossning till vattensamling som bara den! Nej, nu är iaf jag ordentligt trött på att vara stor och otymplig!
    Har för övrigt testat de flesta knepen men inte verkar det fungera.. ^hmmm^

♥~Nat ~♥~~
  • Mozarts Nachtmusik

har inte testa några knep..
    men ja får väl sätta fart.
    de vill iaf inte att jag går över så länge pga bt.
    men ja vill ha en chans att de startar naturligt innan de sätter igång en..

• Natalejjis

Jag tänkte försöka mig på att åka till IKEA och handla.. Det är ju verkligen ett ställe som det inte får hända på! Då kanske det gör det! ;) Eller vad tror ni?

♥~Nat ~♥~~
  • Fru B

Ikea låter som en bra idé! Sist jag var där hade jag jättemycket sammandragningar. En väninna till mig fick också mycket sammandragningar där och hennes bm sade att det var jättevanligt att ha en massa värkar på Ikea - vet dock inte om det sätter igång riktiga värkar dock...men det är nog värt ett försök!

• Mozarts Nachtmusik

natalejjis > *s* hört många som gör så. åker dit de absolut inte får hända..

( fast ja bor 10 min från ikea ., bilvägen.. )

• Natalejjis

^haha^ Ja då säger vi så brudar! Vi möts på IKEA så blir det inte pinsamt om vattnet går, för då är man ju inte ensam.. ;) 

♥~Nat ~♥~~
Svar på tråden Hur mår ni i v.39-40?