Hur lång tid efter avslutad amning fick du tillbaka mensen?
Som rubriken lyder... Du som har ammat, men slutat, hur lång tid dröjde det innan mensen dök upp igen? Tog det lång tid innan den blev regelbunden?
Som rubriken lyder... Du som har ammat, men slutat, hur lång tid dröjde det innan mensen dök upp igen? Tog det lång tid innan den blev regelbunden?
Helammade 6 månader. Delammar fortfarande vid 18 månader. Fick tillbaka mensen efter 10 månader. Regelbunden från början.
Ok. Tack! Gärna fler svar!
Jag helammade i 5 månader slutade helt direkt och mensen kom ca 4 veckor efter det.
Helammade i 5månader,slutade amma på 3 dagar, mensen kom 3 dagar senare....
Rätt så regelbunden från början.
Helammade i 5 månader. Delammade till 13 månader. Fick mensen när min son var 4 månader.
Att amningen "bromsar" mensen tror jag inte på.
Kunde bara helamma i ca 3 månader sen efter ca 1 månad kom mensen tbx(efter jag slutat amma) men den kommer oregelbundet o varierar i längd 3-18 dagar
Helammade 4 mån och efter några veckor kom mensen. Hann bara ha den någon månad för sedan satte jag in hormonspiral.
Jag helammade i 8,5 månader och delammade i 11,5 månader. Mensen kom en månad efter att jag hade slutat amma helt. Det är inte så länge sedan så jag vet inte om den är regelbunden.
1. Helammade i 3 månader, fortsatte delamma, mensen kom då, regelbunden.
2. Helammade i 6 månader, fortsatte delamma och mensen kom när dottern var ca ett år, regelbunden.
3. Helammar nästan, ingen mens efter 6 månader.
Amningen bromsar mensen, fast bara i genomsnitt, inte i varje enskilt fall.
Helammade i 5 månader och delammade i 7. Mensen kom tillbaka efter 3 månader, alltså innan jag slutat amma.
Kan meddela att jag också har fått tillbaka mensen nu. Jag helammade i ca 4 månader. Då började sonen med smakisar, men ammade fortfarande i stor utsträckning. För 1-2 veckor sen minskade amningen drastiskt då sonen började med större portioner och fler mål vanlig mat. Fick tillbaka mensen 7 månader efter förlossningen. Har inte riktigt slutat amma, men ammar väldigt lite (mest nattetid).