Friggs Omega-3 med e-vitamin 1000mg, bra eller dåligt??
Kan man äta friggs omega-3 med e-vitamin när man är gravid.. Äter ju så sällan fisk..
Kan man äta friggs omega-3 med e-vitamin när man är gravid.. Äter ju så sällan fisk..
Står det inte på förpackningen, brukar ju stå om den är rekomenderad för gravida eller inte.
Jag såg inget om det :-/
Jag äter Multiplex omega-3 kvinna, den är lämpad för gravida och finns att köpa överallt.
www.multiplex.se/content/products_omega3kvinna.asp
Tack
Jag frågade efter omega3-kapslar på apoteket och de avrådde från att äta det, eller kunde i alla fall inte rekommendera det.
Jo, jag tror att det är fiskoljan som är problemet nrä det gäller Omega3-kapslar. Vet inte varför men det var något en dietist pratade om.
Min BM sa inget om det, äter också omega 3, tvärtom tyckte hon det var bra (äter sällan fisk jag heller)
Det kan vara ocksa att man maste veta att sorten man ater ar fiskolja som kommer fran fisk som ar saker for gravida, vilket de inte alltid ar.
så här står det på friggs hemsida :
»Vilka fiskar används och var fångas fisken som används i Omega-3?
Främst ansjovis, sardiner, sill och makrill som fiskats utanför Sydamerikas västkust. Genom en noggrann och varsam process renas fiskoljan för att ge en högkvalitativ och nyttigt komplement till kosten.
Under graviditet och amning behövs extra mycket järn och kalcium. Särskilt under graviditetens andra hälft kan det vara mycket svårt att tillgodose järnbehovet via kosten. Järnbrist i samband med graviditet bör behandlas i samråd med läkare. Det är extra viktigt att få i sig Omega-3 när man är gravid och växer för två. Omega-3 finns naturligt i fet fisk. Under graviditeten ska man vara extra försiktig med att äta insjöfisk varför Omega-3 kan vara ett bra komplement till kosten.
så det borde ju vara ok att äta deras omega-3 eller?