Hjälp snabbt! Berätta om Kata & Karon! Eller någon som bott på Kata Beach Resort eller Karon Beach Resort?
Min sambo och jag skulle beställa en resa till thailand igår. Vi har skurit ner det till två hotell nu men nu kommer vi inte överens. Jag gillar bäst ett hotell som ligger i utkanten av Kata Beach. Medan han gillar ett som ligger ganska mitt på Karon Beach. De ligger ju visserligen ganska nära varann i avstånd som vi har sett. c:a 1,5 km emellan. Båda ligger mitt på stranden. So far so good.
Jag har snöat in mej på att hotellet jag vill ha är sååå himla bra, men det ligger ju då ganska helt i utkanten av kata beach. Och jag har fastnat på att jag vill ha ett detta lite större och "vräkigare" hotellet, och tror inte Kata beach är så dåligt. Sambon gillar hotellet på Karon, det är lite mindre och har inte lika många "facililities" men han älskar mer att det har ett sååå bra läge mellan Kata och Karon beach och det är mycket mer strand och mer sol & bad möjligheter och mer aktiviteter på stranden. Lite mer "mitt i smeten"
Berätta för mej om era erfarenheter om de olika stränderna?? Atmosfär, mängd turister, matställen, allt, allt, allt!
Eller om ni har bott på något av hotellen Kata Beach resort eller Karon Beach Resort?
Nån av oss måste ju ge med sej
Tack snälla.