Tips på ett-års tårta!
Startade en tråd för ett tag sen där jag behövde olika tips på tårta till min son som fyller ett nästa vecka.. Nu prkar jag inte leta upp min tråd igen utan frågar igen, några tips på roliga o9ch enkla tårtor??
Startade en tråd för ett tag sen där jag behövde olika tips på tårta till min son som fyller ett nästa vecka.. Nu prkar jag inte leta upp min tråd igen utan frågar igen, några tips på roliga o9ch enkla tårtor??
Jag gjorde efter ett recept på internet,som bara var en sockerfri botten,sockerkaksbotten alltså.
Kommer inte ihåg receptet dock,men det var typ samma som vanlig sockerkaka fast utan sockret.
Sen hade jag barnpure mellan grädde och banan på :)
Det gillade min dotter jättemycket!!
Fast du kanske vill göra en "vanlig" tårta med socker,men annars kanske du kan använda det här.
Min dotter fyller 1 år i morgon och jag har ännu inte bestämt vad jag ska göra för tårta men det lutar åt att köpa en färdig tårtbotten och fylla med någonting (inte allt för sött eftersom dottern inte har smakat "sånt" än). Hur gör man med bananen för att den inte ska bli brun?
puff puff för fler tips..
Jag kommer att göra en kanin med rosett under hakan till min dotters 1årskalas nästa vecka. Till det kommer jag att ta två tårtbottnar och dela den ena till öron och rosetten. Den andra kommer att bli ansiktet. Ungefär som Snurre Sprätt. Ska klä den i vit MMf och röd rosett.
Fyllningen kommer antagligen att vara köpt mix till pasionsfruktsfromage och hemmagjord Tobleronemousse eller dyl.
Lönnemåla: Mums den låter sååå mumsig!!
Vår tjej fyllde ett för 1,5 veckasedan. Gjorde egna bottnar i långpannan (rulltårterecept) och la hallonsylt och vaniljkräm i den, kanske lite tråkigt men det var riktigt gott faktiskt! Också lite färgad grädde, kiwi och lite annan dekoration...
Testade en med köpta bottnar där jag la chokladmousse och vaniljkräm i... Mums... Dekorerade den med non stop godisar bla!
Jag är absolut ingen van tårtbakare men det var lite kul att testa!
Hade flera kalas så det blev flera tårtor, har nog en bild i galleriet! (Min tårta går ju dock i rosa
)