• mosterfialotta

bästa silvershampot?

Hej hej!
    jag har helblonderat hår och börjar bli lite gul nu

vilket silvershampo är bäst? vilket har fungerat för dig? märke? pris?

man vill ju ha lite fakta om det innan man slänger ut dom hundralapparna det kostar!

jätte tacksam för svar!
    kram på er!

• Svar på tråden bästa silvershampot?
  • Tingeling82

Materix tror jag det hette som jag brukade använda, tyckte det var riktigt bra

• mosterfialotta

ok, ja det har jag hört om. och dte är ju inte jätte dyrt heller? någon jag pratade med hade testat loreals (fast hon köpte det hos frisör) och det funkade verkligen på henne, nån som provt det?

• mosterfialotta

det är ju det jag frågar!

• Zäta

jag blev faktiskt lite paff när jag var och handlade i förrgår!

Har alltid köpt riktigt silvershampoo på salong oh det var Matrix och kostade 150 kr för en flaska, me i hlgen var vi en sväng på Rusta. Där hittade jag ett shampoo som det stod skulle ta bort de gula tonerna i håret och kostade 39 kr. Trodde aldrig att det skulle funka, men köpte det och det unkade lika bra som det dyra!

Trodde jag aldrig!

• mosterfialotta

oj!!
    det trodde inte jag heller!
    men då kankse man ska börja att prova med ett billig och om det inte funkar så kan man ju alltid byta!

• principisessan

Matrix är bra, o billigare än vissa andra silverschampon hos frisören..
    Tänk bara på att inte använda det för flititgt så du blir grå/lila i topparna.. inte så snyggt
    Och köp ett bra vårdande balsam/inpackning att ha i efteråt.. silverschampo är ganska uttorkande.. köper du matrix så had de ett balsam som heter forifying.. det är skitbra

• Zäta

d e nästan värt det.. iaf när det funkade så bra som mitt gjorde! Sen kan d bero på vilken typ av hår man har med...

• mosterfialotta

tack för alla svar, nu ska jag ut och shoppa!

• mosterfialotta

precis!
    köppte ett Revlon på en salong, dom sa att det va jätte bra (fast det är ju självklart att dom säger så men..) det är ett balsam istället för shampo, min kompis har haft det och tyckte det va jätte bra så jag hoppas det blir bra på mig oxå!! det va inte sååå jätte dyrt heller. 189, visst det är pengar men ska man va fin får man lida pin!

• Diamond

åhh va bra... mitt hår e oxå gult    men nu kanske det kan bli lite bättre..

• mosterfialotta

komprecis ur duschen, har tvättat håret med mitt nya balsam, och jag ser faktiskt redan skillnad!

• gagge

Själv använder jag Loreals silver shampo som man köper hos frisören. Det är väääldigt mörkt lila i flaskan... Men håret blir åt det vita hållet. Det bästa med det shampot tycker jag är att det räcker att använda det tills man e nöjd med färgen. sen köra med ett vårdande shampo.

Svar på tråden bästa silvershampot?