Era godaste Pannbiffar!!
Jag ska göra pannbiff till middag här hemma i dag och behöver er hjälp att göra några riktigt goda!
Någon som kan tipsa om sitt recept?
Jag ska göra pannbiff till middag här hemma i dag och behöver er hjälp att göra några riktigt goda!
Någon som kan tipsa om sitt recept?
Jag vill oxå veta, blev himla sugen på pannbiff helt plötsligt
Jag brukar blanda i lite senap och lite hackad gurka (typ bostongurka) i smeten.
Så kan man smula i lite fetaost också.
Däremot brukar jag inte ha lök i själva smeten, utan steka lök tillsammans med biffarna när jag steker dom.
Pannbiffar (och köttbulalr) blir väldigt saftiga och goda om man vänder dom i lite mejsena precis innan man steker dom också.
istället för ströbröd tar du
Riven morot till 400 gram , en stor eller 2 små morötter.
En knivsudd curry, en tesked senap. några krossade kryddpepparkorn,salt, vitpeppar 1 ägg, 1 grovt riven lök.Gärna lite finhackad persilja.
Låt gärna smeten stå å dra in krydderna en stund!
Bryn biffarna på båda sidor, slå i lite mager grädde, soya och en gnutta njöl, späd med vatten......
Till detta smala klyftor potatis och morötter, som rostas i ugnen....MUMS!
Såklart strimlad lök med ett halvt hackat äpple till detta, fräst i stekpannan!
brukar blanda ihop blandfärs, rödlök, ägg, ströbröd, kryddor och fetaost. Det är så gott, jättegott utan fetaost med
Tycker det blir godare smak med rödlök än vanlig lök.
Ja brukar, blanda i smulad fetaost, rödlök,vitlök, champinjoner, soltorkade tomater och svarta oliver i köttfärsen. Sen lite ägg och en skvätt matlagningsgrädde så det binder ihop smeten. Sen krydda med svartpeppar, salt och lite andra kryddor.