• briar

J-vla Telesnor!!!!!

Blev uppringd av en telesäljare som lockade mig att teckna att abonnemang på 2 år på min gamla telefon, han LOVADE att jag skulle kunna byta telefon när som helst under tiden.

Igår gick telefonen sönder och idag pratade jag med Telenor som uppger att jag inte kan byta förrän i JUNI!!!!! Så nu sitter jag här med en trasig telefon som jag måste betala för samt att jag inte kan få en ny förrän om 2,5 mån...jätteskoj...jäkla apskaft!!

Nu byter jag leverantör och betalar dubbelt ändå men hur kan man luras på detta vis, jag känner mig blåst!

• Svar på tråden J-vla Telesnor!!!!!
  • etanol

Det är emot nån av konsumentlagarna att lova ngt som inte hålls...Skulle kolla upp det där först om jag var du.

• helena22

HAr nästan samma skit med telenor, om mina abonnemang där de har lovat att jag kan byta form på dem , men nu helt plötsligt så kan jag inte det, utan båda är avstängda för jag har inte haft pengar till att betala dem och den ena använder min sambo så nu måste han sitta och betala abonnemanget på det nummret tills juni när vi kan avsluta abonnemanget..

Vill hänga dem på telenor eller spränga dem i luften, för alla säger olika på det företaget..

• Eelle

väljer kontantkort istället för abbonemang..... så kan man byta när man vill!

• ElsasMamma

Killen har oxå haft problem med "Telesnor" Han vart blåst.. Tecknade abonnemang för 18 månader, men när dem månaderna gått och han ville stänga abonnemanget så var det 6 månader kvar sa de.. och så hittade han inte kvittot.. j*kla skit.. han skrev ett mail att om han hittade det där j*vla kvittot så skulle han faxa det upp i ar*let på dem :D hahaha..

• Olgas

Ett muntligt avtal är ett muntligt avtal. Se till att hävda din rätt. Ge inte upp!

• Piipen

Om alla människor som "halkar på" dessa säljare kunde fatta att de är anställda för att just SÄLJA (?) de skiter fullständigt i om klockan är fem i fem & era barn är hungriga.... Och för guds skull läs igenom avtalen? Är inte såå jättesmidigt att sen ringa & skälla för att ni inte hunnit gått igenom avtalet på Willys ex.
    Att sedan produkten inte håller den kvalitet som var lovat är sedan en annan sak. Blir så less på allt gnäll bara tack för ordet.....

• briar

Nu har allt löst sig iallafall! Ringde upp igen och informerade den stackars tjejen i kundtjänst att jag kände mig lurad och att jag ville säga upp abonnemanget...

Då löste sig allt, haha, en ny telefon på dagen med nytt abonnemang. Så nu är jag inte lika arg längre men det var riktigt dålig stil!

• Tjej 83

bra att de löste sej då.
    de är så jobbigt då de säger en sak o lovar o man tror ju på de o sen stämemr de inte o så ringer man upp o säger vad de sa men glömt vad säljaren hette o då går ingenting.
    men precis som de andra sa.. ge aldrig upp!

blitt lurad på andra abonnemang än telefon. pest..

Svar på tråden J-vla Telesnor!!!!!