Vilken välling från 6 månader är bäst?
Nu har jag fått rekommenderat att börja med ett mål välling till kvällen som är från 6 månader, vilken sort brukar bebisarna gilla bäst?
Nu har jag fått rekommenderat att börja med ett mål välling till kvällen som är från 6 månader, vilken sort brukar bebisarna gilla bäst?
Min bebis gillar semper mild välling, har även provat havrevälling det tyckte hon var sådär... Obs glöm inte att byta napp på flaskan om du kört ersättning innan ( välling är ju tjockare ...)
ooops blev fel mild välling är havre, det var majsvällingen hon inte gillade...
tack :)
Visste inte att man skulle byta napp tack för att du sa det, är det 1 storlek större på napp som man ska ha? är semper mild havre välling stoppande? hon är ganska trög i magen.
jag har Dr brown nappflaska storlek 2 på nappen, har hemma storlek X också, det är en storlek större, hoppas den funkar :)
Inga problem med magen , vi kör med katrinplommon en rejäl kick på gröten eller till mosad banan.
Blir osäker på storleken, tror att det är en storlek större precis som du sa...
Ett tips till prova kanske inte på kvällen utan vänta till morgonen, om nu bebisen får lite magknip vill man inte ha det på natten... ( men vi hade inga problem där heller....)
Lycka till
Min son får Nestle´s plusvälling (läste på paketet att den var bra att börja med) o var lite kinkig de första gångerna blanda(50/50)med Nan 2 sen trappade jag ner sen bara välling o nu dricker han det utan problem o verkar älska den har köpt majsvälling på tetra tänkte testa den o se hur han reagerar bra att ha med sig på resor,utflykter o dyligt
han är 6 månader
Min son kunde inte ha vanlig rund napp(till vällingen) med stort hål el kryss,fungerade bara med den platta med stort hål(som liknar hans vanliga nappar)
Sempers Milda välling ska vara bäst att börja med enl. bvc iaf..
jag brände större hål istället,,glömde att köpa större =) går lika bra det
mild havre baby semp,,,min dotter gillar inget annat