• Anonym (kärlek)

Tips för att krydda ett dött kärleks och sexliv?

Usch vad det här kommer låta tragiskt. Men så här är det iaf. Jag och min sambo har aldrig sex. det var många månader sen sist och innan dess lika länge. Vi har mycket som tynger och stressar oss som taskig ekonomi, mycket med jobb och skola mm. Det finns liksom ingen "gnista". När vi har tid över sitter vi i varsitt rum med våra egna hobbysar. Ibland säger vi att "ikväll då" men när det blir dags för sänggående blir det lika hett som på nordpolen ungefär. Vad ska jag hitta på för att få till det? Jag älskar ju honom, men det finns ingen förälskelse eller pirr kvar. Ibland kan det kännas som att vi är mer goda vänner än ett par. Hur får man till lite passion och krydda i sexlivet och förhållandet?

• Svar på tråden Tips för att krydda ett dött kärleks och sexliv?
  • Anonym (kärlek)

Vill även tillägga att jag numera får ont vid sex. Har aldrig haft så förr , men desto längre tid det går emellan desto ondare gör det.

• Nyfiken gul

Prioritering!!

Ni måste lära er att TA ER TID för kärlek o mys - sånt kommer inte på beställning...

Det kanske låter urfånigt men att planera in en dag eller en kväll i veckan då ni ägnar er helt åt varandra.

*stäng av tv
    *stäng ner datorer
    *slå igen böcker och anteckningsblock
    *stäng av mobilerna
    *lyft av telefonluren
    *låt precis allting ligga som det är.... inget alfons åberg "jag ska bara"..... det är helt o totalt förbjudet!!

Bort med allting som kan störa er eller ta uppmärksamheten ifrån er så ni inte frestas att göra något anant för en kort sekund o sen är det kört liksom...

Den kvällen är tillägnad bara er!! Gör vad ni vill.... ut o gå , ta en picknickkorg och åk iväg nånstans o fika, åk till grannstaden/kommunen och ät en bit mat... titta på gamla foton o kom ihåg allt tokigt när ni träffades, återuppliva förlovningen/bröllopet..
    Ät en god och romantisk middag, ta er tid att verkligen prata med varandra och bara känn stress o måsten rinna av er...
    Pussas!!!  Gå hand i hand!!
    Kryp upp i soffan med lite vin och godis och lyssna på nån bra skiva o bara njut!!

När ni får detta att fungera - kommer sexlivet att lösa sig automatiskt!!

Man kan aldrig börja med att försöka reparera ett trasigt sexliv om man inte kan NÅ varandra först!

Så börja umgås med varandra igen och börja prata med varandra igen.. Låt tex middagen bli ER stund tillsammans på dagen då inget annat får störa eller avbryta. Känn hur skönt det är att få prata till punkt...

Sen väcks även lusten o sexlivet igen!! Lycka till!

• Mamsis

Håller med Nyfiken gul till fullo.

• Anonym (kärlek)

Åh tack för ditt jättebra svar. Dessvärre är det inte så lätt pga lite olika omständigheter. Vi har ett barn på 2 år och ingen som kan vara barnvakt. Det är svårt att få till några aktiviteter då. Men som du skriver så är det säkert bäst att börja med att hitta tillbaka till varandra innan vi ger oss in på själva sexet.

• Anonym (*s*)

Min fd sambo skötte rakningen där nere och det blev alltid sex och kärlek efter det. Han tyckte om det och jag tyckte om det. Om det blir så med en ny man kan jag inte svara på men man får la hitta på nåt annnat då

• Helena Gordon

Min sambo jobbar i Norge. Oftast har han en rotation på 2 veckor borta, 3 veckor hemma.

nyttigt att vara lite ifrån varandra.
    Men, kryddas kan det behövas ibland iaf.
    Jag tror jag kan göra antydan till "att i kväll blir det sex" redan när dagen startat.
    Viktigt är ju närheten i första hand. Som det tidigare skrivits om, pussar, kramar, små smekningar. Att sitta med ett ex. ett glas vin och verkligen PRATA en kväll, viktiga delar.

Ibland kan jag få för mig att dyka i stay ups med strumpebandshållare under mina gamla mysbyxor. sambon brukar bli ganska positivt överraskad då.

Hm, finns nog massa man kan göra. Bara man får det där samspelet att fungera, att man har kul tillsammans.

Annars kan du ju alltid skicka din karl till norge ibland ;)

Att plötsligt få små sexiga sms kan vara ganska tändande med =)

• Anonym

Känner igen det där! 

Min man och jag har haft det tufft till och från under årens gång, men det brukar lösa sej av sej själv och efter en jävla massa tjat från min sida då jag har större sex-behov än honom!

Men när väl den 1:a gången kommit till så brukar vi hålla igång sisådär ett par ggr/v kanske ett halvår, men sen kan det bara klinga av och så tar det ca 3 månader innan det är dags igen!

Just nu är det tvärkört!
    Jag är gravid i 8:e månaden och nu passar det inte herrn´!
    "Man kan ju skada bebisen!" (Korkade karlar!) Hade det hur bra som helst fram till 6:e månaden men då helst plötsligt vaknade han upp en dag och kom på att "nä nu går det inte, det ligger ju en bebis där inne!" *SUCK*

Du talar ingenting om hur ni skyddar er eller om ni har barn, vill ha barn eller så.
    Kan han vara orolig för att det SKA bli barn??? Har ni dom barn ni vill ha så kan jag starkt rekomendera honom att sterilisera sej för då slipper man alla tankar på att det kanske blir barn och sexlusten ökar, iaf på min! Det är på karlar ett ganska milt ingrepp och man slipper ju då allt vad p-piller/hormoner heter. Jag har betydligt bättre "gnista" nu än då jag åt p-piller.

Bry er om att göra er fina för varann, nu menar jag inte att man måste klä upp sej varje dag, men om man någon gång byter ut dom där sååå sköna mysbyxorna och fixar till sej LITE lagom så kommer han att märka det, (förhoppninsvis) om inte så SLÅ honom med ngt hårt i huvudet!

LYCKA TILL

• Nyfiken gul
    Anonym (kärlek) skrev 2007-04-11 17:47:55 följande:
    Åh tack för ditt jättebra svar. Dessvärre är det inte så lätt pga lite olika omständigheter. Vi har ett barn på 2 år och ingen som kan vara barnvakt. Det är svårt att få till några aktiviteter då. Men som du skriver så är det säkert bäst att börja med att hitta tillbaka till varandra innan vi ger oss in på själva sexet.
    jag kan säga så här...

Studier, hundar, katter, föräldrar, svärföräldrar, barn, guldfiskar, hamstrar, ekonomi, arbete, vänner, fester...

... är ingen ursäkt för att inte umgås med varandra!!

Det är oerhört lätt att man skyller bristande sexliv på barnen.... "barnens fel"  .... men det är ju NI som är föräldrarna.. det är NI som väljer när ni vill o kan ha sex! Det är inte barnen som säger åt er att nu ikväll får ni ha sex....

Att inte ha barnvakt är inte heller nån bra ursäkt - det är en förklaring och en god sådan - men det får aldrig slå över o bli något man skyller på för att inte kunna/få/slippa sex....

det blir lätt bekvämt efter ett tag att inte ha ett sexliv eller kärleksliv för att det är så lätt att skylla ifrån sig-- det är aldrig "mitt" fel att jag aldrig har sex - nä det är för mycket läxor, jag är för trött, barnen vaknar jämt, katten stör mig osv osv.... det är klena ursäkter för att inte ta itu med det som EGENTLIGEN är hela felet....

Om du börjar tänka efter så märker du nog själv att mycket av det ni båda gör och ägnar er åt på kvällarna egentligen är rena rama ursäkterna för att slippa helt enkelt.... visst blir du lessen och besviken men ändå kanske du också känner en viss lättnad... ??

Visst behvöer man egen tid och eget space, men det får inte bli överdrivet...

Lär er att prioritera varandra och ert liv som vuxna - när ert barn har lagt sig är det ER tid.. då ska ni ha hjälpt varandra o fixat så att ni KAN ägna er åt varandra. Då ska inte du behöva ställa dig o diska veckans disk kl 21 på kvällen och gubben ligger o zappar på tv:n och halvsover....

Förstår du vart jag vill komma i mitt svammel??
  • Anonym (kärlek)

Nyfiken gul: du har helt rätt. Vi är bekväma. Men det har gått så långt att vi nästan har glömt hur vi ska bete oss för att ha mysigt på ett intimt sätt. Ibland kommer vi så långt att vi är nyduschade och ligger i sängen nakna. Men sen så blir det ändå inget. Det är inte spännande eller eggande utan känns mer som en plikt. Och när det känns så så försvinner lusten ganska snabbt. Det är nästan så att det kanske hade lönat sig att "tvinga" sig själv till sex eftersom det iaf startar nånting. Äsch jag vet inte...*deppig*

• Nyfiken gul
    Anonym (kärlek) skrev 2007-04-11 18:37:09 följande:
    Nyfiken gul: du har helt rätt. Vi är bekväma. Men det har gått så långt att vi nästan har glömt hur vi ska bete oss för att ha mysigt på ett intimt sätt. Ibland kommer vi så långt att vi är nyduschade och ligger i sängen nakna. Men sen så blir det ändå inget. Det är inte spännande eller eggande utan känns mer som en plikt. Och när det känns så så försvinner lusten ganska snabbt. Det är nästan så att det kanske hade lönat sig att "tvinga" sig själv till sex eftersom det iaf startar nånting. Äsch jag vet inte...*deppig*
    Mysigt på ett intimt sätt behöver inte alls vara likamed samlag... Man kan mysa ändå!!

Har du glömt allt ohämmat och underbart tonårshångel man sysslade med?... man kunde ligga timmar i sängen med benen omlindade kring varandra, släckt i rummet, mysig musik i bakgrunden, ligga o låta händerna leka på varandras kroppar PÅKLÄDDA, gå på upptäcksfärd med händerna, prata om framtiden, kyssas djupa hungriga kyssar, klämma lite bröst och klämma lite rumpa.... osv...
    O bäst av allt var att när man rumlade hemåt nattkröken så kändes det som man hade haft sex i flera timmar fast man faktiskt var heltl påklädd hela kvällen!!

Förstår du min poäng... Man kan alltså inte lägga sig naken brevid varandra o försöka åstadkomma ett stånd och ett längtande kön när man har flera mil mellan sig känslomässigt.... det funkar inte o det har du ju själv upptäkct....

Ni måste BÖRJA med att uppvakta varandra igen!! Krama, pussas, smek över kinden.. Sitta nära i soffan , berätta hur underbar din sambo är för honom.. skicka söta sms och MENA det du skriver...
    Börja längta efter honom på dagarna....  Köp blommor! Laga god mat... Kanske köpa den där tröjan han velat ha länge men inte själv kunnat köpa...

Det behöver alltså inte bli så komplicerat....

Det är svårt för många att bara sätta sig ner vid middagen o försöka prata med varandra om man inte gjort det på länge..  då har jag ett tips...  Hitta ett ämne i förväg att prata om..
    O bara för att det inte ska bli jobbigt kan man ju låtsas att det handlar om en framtida semesterresa - kanske år 2010 eller nåt... vart ska ni? Vad ska ni göra där? Vad vill ni se?...
    Upptäck nya saker hos varandra genom såna här samtal...

På kvällarna när det kanske blir krystat framför tv:n...
    Koka en kanna te och sätt er i köket och spela kort eller nåt sällskapsspel, försök lösa ett korsord tillsammans, lägg ett pussel (börja med barnens, det brukar bli massa gapskratt)

Lär er att skratta igen i varandras närvaro...

Lägg pannan i djupa veck o försök hitta dom där små stunderna som har nyckeln i sin hand till era känslor o er lust igen...
    Det är ni som måste ge er ut på "lustjakt" igen och hitta tillbaka till det där pirrande, spirande och härliga som en gång fanns när ni träffades.... Minns tillbaka o få tag i den känslan igen...

Sänk ribban och glöm sexlivet ett tag - nu ska ni ut på dejt tillsammans o börja lära känna varandra på nytt som man och kvinna och som mamma o pappa!

O när ni väl hamnar i säng - det är inget nederlag att det inte blir ett samlag!!  Nöj er med att kanske bara ett par kvällar ligga o kramas och känna på varandra. Hur känns det när han smeker dig över kroppen? Hur känns det att ligga o lyssna på hans hjärtslag?
    Kanske ni en dag kan börja smeka kön och se om det kanske tänds någon lust? koncentrera er på att hitta dom erogena zonerna ni har - ni vet ju så väl hur ni ska smeka o kyssa för att bli riktigt kåta eller hur?
    Ta fram det!!  MEN BARA NÄR TIDEN ÄR MOGEN!!
    Smek varandra till orgasm - var nöjd med det ett tag....
    Låt lusten själv tala om för ER när det är dags för ett fullbordat samlag.....
  • Anonym (hoppet!)

wow vilket svar nyfiken gul, du fick en verkligen till att börja tänka lite, det e helt sant det du säger, fick lite inspiration nu för vårat sexliv har oxå varit på tork länge, men nu jäklar kommer det ta fart igen, hihii
    Suveränt skrivet nyfiken gul.
    Kramisar

Svar på tråden Tips för att krydda ett dött kärleks och sexliv?