• MissWhiskey

Ååååååå

För en gångs skull så vill jag klaga på min son.....jag avskyr verkligen när det ska bytas blöjor eller kläder för då ålar han sig och vrider sig så man måste mordhålla honom på skötbordet. Han får saker att leka med och man "pratar" med honom men nej han sparkas och bråkar....han är 9 månader.....

ville bara gnälla av mig lite....en blandning mellan gravidhormoner och trötthormoner

Mamma till Casper
  • Svar på tråden Ååååååå
  • nelie

hmm... ibland kan man vara sååå less på dom små liven ;O) det enda som funkar här när han är som värst (också 9 mån) är att ge honom tandborsten att tugga på

• MissWhiskey

oki, kan ju alltid testa....
    ja hur mycket mycket man än älskar dem så kn man faktiskt bli väldigt trött på dem ibland...är det fel att känna så? känner mig så hemsk när jag känner att nä nu orkar jag inte mer

Mamma till Casper
  • Snooze

...vänta bara tills dom blir tre år, då orkar du inte ens mordhålla honom...

• MissWhiskey
    Snooze skrev 2007-04-11 18:58:40 följande:
    ...vänta bara tills dom blir tre år, då orkar du inte ens mordhålla honom...
    haha aj då
    Mamma till Casper
  • web

misswisky- min son är likadan och det går ont då han sparkas, men han är glad då han gör det antar att han bara har massa energi och inte vill va still :)

• Kessy

Jag kunde inte hålla min son på något skötbord eller på en matta å golvet när han var så gammal.. satte honom helt sonika i badkaret, där han fick stå å hålla i sig(han hade lärt sig å stå då) å så spolade jag av rumpan å honom. Använde inte tvål, bara tvättolja om det var bajs.. Han blev inte särskilt torr om rumpan trots det frekventa duschandet! :O) Och jag slapp brottas med honom.

• MissWhiskey
    Kessy skrev 2007-04-11 19:02:26 följande:
    Jag kunde inte hålla min son på något skötbord eller på en matta å golvet när han var så gammal.. satte honom helt sonika i badkaret, där han fick stå å hålla i sig(han hade lärt sig å stå då) å så spolade jag av rumpan å honom. Använde inte tvål, bara tvättolja om det var bajs.. Han blev inte särskilt torr om rumpan trots det frekventa duschandet! :O) Och jag slapp brottas med honom.
    det var oxå ett bra förslag vad alla är smarta här
    web skrev 2007-04-11 19:01:42 följande:
    misswisky- min son är likadan och det går ont då han sparkas, men han är glad då han gör det antar att han bara har massa energi och inte vill va still :)
    jo jag är ju gravid igen så man blir arg när han sparkar mig och det gör ont
    Mamma till Casper
  • web

Misswisky- jo dom har krafter man inte kan tró. Och är du gravid så är det ju jobbigt och få massa sparkar i magen förstår jag.

PÅ golvet då? Fast det kanske är ännu jobbigare om du är gravid att ta dig upp och ner mena jag.

• MissWhiskey
    web skrev 2007-04-11 19:26:06 följande:
    Misswisky- jo dom har krafter man inte kan tró. Och är du gravid så är det ju jobbigt och få massa sparkar i magen förstår jag. PÅ golvet då? Fast det kanske är ännu jobbigare om du är gravid att ta dig upp och ner mena jag.
    då sticker han helt och hållet
    Mamma till Casper
  • HelenaK

Mordhålla...*asg*

Det där med badkar var ju en smart idé. Synd att jag inte har badkar, Mathilda rymmer nog i duchen...

• MissWhiskey
    HelenaK skrev 2007-04-11 19:31:36 följande:
    Mordhålla...*asg*Det där med badkar var ju en smart idé. Synd att jag inte har badkar, Mathilda rymmer nog i duchen...
    så sticker hon ut och gör fartränder i mattan istället
    Mamma till Casper
  • MissWhiskey

jag visste inte hur jag skulle beskriva det bättre än "mordhålla"

Mamma till Casper
  • web

misswisky- jaha hehe ok min varker kryper eller går så då kanske jag kan föreställa mig vad som väntar .

• MissWhiskey
    web skrev 2007-04-11 19:33:36 följande:
    misswisky- jaha hehe ok min varker kryper eller går så då kanske jag kan föreställa mig vad som väntar .
    hur gammal e han? ja du har en del "spring" att vänta....när lillen väl kom på hur man kröp ja då gick det undan....dröjer nog inte så länge innan han går och då vill jag ej vara hemma
    Mamma till Casper
  • Anna Conda

Jag gör som Kessy,och har så gjort sen hon var kanske 9 månader.Hon får stå på golvet helt enkelt. Just nu funkar det bäst om hon får stå och plocka i och ur sitt gosedjur i tvättmaskinen under tiden

• MissWhiskey

ska helt klart testa det med duschen......tack för alla roliga och glada svar

Mamma till Casper
  • Fridayyy

Vår Stina går inte heller att ha på skötbordet. Vi använder "up and go" blöjor och tvättar rumpan i handfatet, hon får sitta på kanten. Sen får hon stå upp när vi tar på och av blöjor.

• web

misswisky- han är 8 månader och inte kryper än men jag är glad så länge han ligger där jag lägger han:) Han är en riktig liten bus så jag kan tänka mig hur det bli då han börjar knalla eller krypa.

Vi har en gåstol som vi bara andvänder i bland då han blir frustrerad av att inte kunna ta sig fram, i dan glider han omkring och drar ut kökslådor och allt som kommer i hanns väg.
    Men det är ju braatt de är nyfikna av sig haha

Svar på tråden Ååååååå