• Jenny nära 30

Hur ofta kissar era nyfödda?

Min lilla älskling blir 1 vecka inatt och jag har haft stor bekymmer med amningen. Verkar inte som jag har så mycket mjölk i brösten men på bvc sa dom till mig att fortsätta försöka tills det rinner till mera. Problemet är att den lilla är ständigt hungrig och jag nedstämd för att jag inte har nog till honom. Efter han ätit lite handpumpar jag ut dom sista dropparna och sparar till kvällen så han får i sig mera innan natten. Dom sa också till mig att det ska vara minst 5-6 kissblöjor varje dag och jag får det bara till typ 2-3... Han bajsar dock hela tiden Har köpt ersättning idag, är det ok att blanda om jag känner´att det behövs.. ??? Gud så jobbigt detta var...

• Svar på tråden Hur ofta kissar era nyfödda?
  • Drutten83

Min 2-veckors kissar mycket ibland, andra dagar är det mesta bajs. Oroa dig inte för det för det låter så bekant!

Har börjat med ersättning för min son går inte upp tillräckligt, 50 ml per tillfälle. Fick ordination att ge eftermiddag och kväll för mjölken är tunnare då. Och det verkar funka bra - hittills, men det är ännu nytt för oss. Och individuellt för andra.

• kixan

Bajsar han hela tiden ör det nog ingen fara, det är ju mycket vätska i det också och dessutom kan det ju komma kiss samtidigt som bajset utan att det märks.
    Att bebisen ämt vill amma är normalt beteende för en nyfödd, men jag undrar ändå vad du har för problem, det kan ju vara så att det känns bättre ifall du kan rätt till dom. Hr bvc försökt hjälpa dig med dina problem?

• maho0822

När vår lilla tjej åkte hem på dag 4 hade min mjölk precis kommit igång. Började på exakt tredje dygnet att rinna till så hon hade fått in snittsen när vi åkte hem.
    Hon kissade lite i över en vecka - nästan två innan produktionen kom igång helt och var tillräckig för att mätta tjejen.
    Första veckan var urjobbig då hon bara ville suga, men det är å andra sidan enda sättet att få upp produktioen.
    Försök tänk som att det är normalt, låt dig tycka att det är mysigt med närheten, fast du vet att barnet vill ha mer,
    Det kommer att komma igång och då blir barnet nöjdare och blöjmängden ökar....
    Lycka till.

• Jenny nära 30

Tack för alla svaren ...

• sofiutane

Till mig sa dom bara 5-6 blöta blöjor. Jag tycker då att blöjan är riktigt blöt när de bajsar också.

Svar på tråden Hur ofta kissar era nyfödda?