• Whilda

Jag vill bli äggdonator .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-11 19:40:11:
    Jag skulle vilja bli äggdonator , men har naturligtvis MASSA funderingar.

Hur fungerar detta? Är det många besök på sjukhuset innan man får bli donator?
    Bor ca 50 mil ifrån Stockholm , så det är en bit att köra?
    Får man veta vem mottagaren är och om det leder till en graviditet?

• Svar på tråden Jag vill bli äggdonator .
  • Glad 73a

Det är två besök på sjukhuset, ett när man undersöks och lägger upp behandlingen och ett annat när äggen skall tas ut. All annan undersökning vid kontroll av äggutveckling mm kan ske på hemorten. Jag har lämnat ett meddelande på din sida! Fråga på bara om du vill veta mer. Jag svarar mer än gärna!

• Disela

TS, förlåt, men jag har funderat en massa på detta också. Finns det en åldersgräns, och vart vänder man sig? Bor i Stockholm.

Väntar på Krypet
  • Glad 73a

Disela, Så fint att ni funderar på att bli donatorer, jag kan bara heja på och hoppas så att tår och fingrar går av att ni känner att det här är något ni vill göra för oss som inte kan bli gravida av oss själva...

Det är lite olika åldersgränser på olika "kliniker". Uppsala reproduktionscentrum där jag står på kö så är åldersgränsen för donatorer 36 år.

www.akademiska.se/templates/page____29362.aspx

• Marelb

Man är anonyma inför varandra men barnet kan i vuxen ålder ta reda på vem mamman är, el. pappan...

Som jag förstått det får man veta om det lett till graviditet och också födsel, eller?

Svar på tråden Jag vill bli äggdonator .