• Annamus

Kato Stalos på Kreta

Nu har vi äntligen bokat, en vecka till Kreta. Vi valde Kato Stalos, men det stod ju inte SÅ mycket om det i katalogen. Någon som varit där? Hur många olika restauranger finns det, blir man less på en vecka? Finns det snabbköp med lite vanlig mat så man slipper äta allting ute? Några andra tips och råd inför vår vistelse?

• Svar på tråden Kato Stalos på Kreta
  • Marie IE B

Vi har varit i Kato Stalos men det var 1996 så mycket är nog annorlunda nu mot då. Redan då var det nästan ihopbyggt med Platanias. Ni blir inte less på en vecka! Vik en dag till att åka in till Chania och så måste ni åka till Elafonissi en dag. Det kallas också Greklands Maldiverna och stränderna är rosa av krossade snäckskal. Det ligger nere i sydvästra hörnet av Kreta. Likaså kan jag rekommendera att ni tar er ut till Falasarna på västsidan, svindlande och vackert. Stranden inne i Kato Stalos var också bra men det var ofta svart o röd flagg när vi var där och mycket höga vågor. Bästa minnet är nog ändå gubben Vasili på "Vasili Beach" som gick o tog betalt för solstolar och delade ut "Free Fanta" hela dagarna :)
    Trevlig semester och kolla gärna också mer om Grekland på www.kalimera.nu

• Tette23

Vi skall också till K. Stalos, 19/4, så jag passar på att smygläsa tipsen

• Annamus

Vi ska åka den 28:e juni. Det kommer nog vara svinvarmt där och jag gruvar lite för jag är gravid, kommer vara relativt mitt på graviditeten då...

• Annamus

Ingen som har några kort därifrån? Det finns inte så mycket på internet vad jag hittar...

Svar på tråden Kato Stalos på Kreta