• Anonym (väntar!)

Hur länge fick ni vänta på tid för abort?

När jag ringde förra veckan fick jag första tiden den 17, alltså 2 veckor efter. Det är det första av 3 tider. Det kommer alltså gå 3 veckor innan jag kan genomgå aborten. Jag mår inte direkt bra av att ha denna väntan snurrande i skallen.

Hur var/är det för er andra?

• Svar på tråden Hur länge fick ni vänta på tid för abort?
  • PaulaVanilla

Jag fick också vänta 2 veckor, jättejobbigt. Var i vecka 11 när det blev av och magen växte. Lider med dig. =(

• Tös

Fick också vänta 2 veckor. 7+4 tog jag bort mitt.

• Anonym

Två veckor var väl inget...

Jag testade plus i vecka 5 och gick dagen efter och sa till att jag vill göra abort. Fick vänta i över en månad. Gå gravid nästan hela sommaren med andra ord. Fick göra aborten i vecka 10

• Anonym (Glad ändå)

Jag fick tid rätt snabbt.... hade haft min mens som vanligt under 3 månader... så jag gjorde en skrapning i v 14... jobbigt då magen börjat växa. Men nu är jag gravid i v 30 och allt känns verkligen underbart. Tänkler på lill*n ibland, men går inte och ångrar mitt beslut.
    Killen var inte värd att bli pappa... efter 3 år tillsammans tvingade han mig välja mellan han o barnet... Jag valde att gå barnlös o singel ur det hela.
    Lever idag med en underbar kille som njuter av min växande mage varje dag.

• Tös

OJ! En månad! Jösses vilken panik!

Var i landet var det?

• Anonym
    Tös skrev 2007-04-11 22:41:28 följande:
    OJ! En månad! Jösses vilken panik!Var i landet var det?
    Borås
  • Tös

vet du om de alltid har en månads väntetid eller var det bara tillfälligt?

• Anonym
    Tös skrev 2007-04-11 22:43:25 följande:
    vet du om de alltid har en månads väntetid eller var det bara tillfälligt?
    De skyllde på att det var för tidigt. Jag ville skrapa, inte göra medicinsk, de sa att det inte gick tidigare.

Blev gravid i juni, plussade i början av juli och fick göra abort i mitten av augusti.
  • Anonym

hej. tänker på dig! Hade väl tur och fik besöks tid inom några dagar efter jag ringt. två dar senare kom jag in och fick göra en med abort. förstår att det känns jättejobbigt att vänta. kram
    Du kan kanske få prata med en kurator och lätta på trycket o tankarna lite så känns det kanske lite mindre jobbigt. kram på dig

• Anonym (väntar!)

Tack alla!!!!

Jo, jag känner ju att magen är aningen större... Mår lite illa. Det värsta är att jag ska sköta jobbet på dagarna också. Sover dåligt på nätterna. Jag ringde när jag var i v 5+3. På tisdag kommer det alltså vara v 7+3. Jag menar, en medicinsk abort hade varit lite enklare, fysiskt och psykiskt, om embryot hade varit ½ cm och inte som nu (eller kommer att vara) bra mycket större.

En månad låter hemskt! Jag blir så jävla förbannad över att väntetiderna är så långa. Ok, att vissa vill ha lite betänketid, men jag som inte vill det då???

• Tös

Var skall du göra aborten?

Jag ringde också när jag var 5+4, åkte utomlands till värmen o var tvungen o vara gravid. Knappast någon hit! Enda positiva var att jag slapp mensen. Jag menar...det gick ju o bada hur mkt som helst.

Jag gjorde medecinsk o det gick hur bra som helst i v. 7+4.

• Anonym

Jag ringde 28/3 och fick tid hos läkare den 2/4 fick ta dom första tabletterna (medicinsk abort)Tis den 10/4 och hemabort den 12/4 i går alltså...Vad blir det ja nästan 2 veckor allltså men tyckte det va ganska smidigt allafall...sist fick jag vänta 3 veckor på tid och fick då göra kirurgiskt pga det!!

• Göteborg

Vad länge ni får vänta! När jag ringde fick jag en tid om 3-4 dagar redan (Östra sjukhuset)

Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Anonym

Vad skönt för dig Göteborg önskar att det va så överallt är psykiskt terror att behöva vänta på an abort när man verkligen har bestämt sig!

• Längtar efter en liten

Jag fick vänta 2 dagar

Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
  • Göteborg
    Anonym skrev 2007-04-13 10:01:42 följande:
    Vad skönt för dig Göteborg önskar att det va så överallt är psykiskt terror att behöva vänta på an abort när man verkligen har bestämt sig!
    Jag förstr det
    Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Anonym

Jag gjorde en abort för 1,5 år sedan. Jag testade positivt redan samma dag som min beräknade mens och ringde och beställde tid dagen efter... lite mer än 2 veckor fick jag vänta. Tycker det är helt sjukt att ha sådana väntetider. Läste någon artikel där det stod att väntetiderna för abort i Kalmar (där jag gjorde min) är max 10 dagar. Vilket skitsnack!

• God cares

Min vän som bor i Göteborg och ska göra abort på Östra, får vänta två veckor trots att hon redan är i v.14+..!

• Anonym (väntar!)

Det är ju inte klokt! Är det ja-till-livet-anhängare som gör prioriteringarna?

2 dagar kvar... iallafall till första av 3 besök.

Svar på tråden Hur länge fick ni vänta på tid för abort?