Vart hitta snygga väggschabloner?
Letar snygga schabloner som man kan förstora på overhead och måla på vägg. Alltså inga disneyfigurer utan, stilrena saker som vass-stån eller liknande som passar in i ett vuxet rum, ej barnrum.
TIPS?
Letar snygga schabloner som man kan förstora på overhead och måla på vägg. Alltså inga disneyfigurer utan, stilrena saker som vass-stån eller liknande som passar in i ett vuxet rum, ej barnrum.
TIPS?
flyttar upp
Hej.
Jag har inget tips på schabloner, men detta kanske kan vara något?
www.whatisblik.com/walldecals.html
Eller sådana här?
www.formandfunction.se/p.asp&pvid=&prev=true
Såg i en äldre tråd att det var mer gratis schabloner ute på nätet du är ute efter?
Det har jag inga tips om isåfall.
suzzit: Härliga länkar ..sparas i favoriter =)
Du kan kanske fota ett själv med macro och lägga ett vitt papper bakom för att lättare se detaljer i strået? ..även lättare att bearbeta bilden med en ljus bakgrund då du ska printa den på overhead.
bra med tips men inget som känns på det viset jag tänkte...
Tänk er att ni ska köra en fondvägg, och då vill iaf jag ha ett modernt motiv som känns som en stor helhet, inte en blomma eller en sol, förstår ni?
Är en annan sak om jag vill ha medaljonger, då kan man köra flera stycken samma och få en helhet iaf. Men enstaka grejer känns inte rätt.
Ska nästan vara så att väggen känns som en stor tavla fast ändå inte liksom, så svårt att förklara hur man menar...
Fler tips önskas
är inte fototapet jag är ute efter... utan bara själva motiv som gör att det ser ut som en fondvägg... typ som detta fast detta är ett barnmotiv...
helenas-web.nu/Barnsidan/Malarbok/
letar typ samma stuk fast med modernt för vuxna... ser ut som en gemenskap, inte bara nalle phu eller bara tiger, förstår ni???
Har du letat "vass" på nätet? Det kanske går att skriva ut och förstora upp...
Nej det har jag inte gjort...
MEN... vasstrån var bara ett exempel, är ute efter vilket mönster som helst igentligen som passar in i ett tv-rum!
Men man kan ju förstora upp schablonerna/bilderna vad du vill så att det blir en större bild. Det går ju att ta vilken favorit bild som helst och trycka ut på overhead. Sedan så hyr/lånar du en overhead och målar av. Kolla in roomservice dom har gjort det lera ggr.
Men är så svårt att hitta snygga bilder som man vill göra schablon av... oftast så är de i flerfärg och svår att rita av, för jag kan inte måla på det viset.. Vill bara ha en snygg kontur som man kan måla av, eventuellt fylla i med färg sen.
Kan vara ett kraftigt mönster som man bara målar av och ej fyller i med andra färger inuti...
I ren desperation så har jag kollat i word. på bilder där.. men inte finns det den typen jag letar inte...
Moder: Nu tror jag att jag förstår hur du menar.
Har du bestämt något tema eller stil på målningen?, lättare att ge dig lite mer tips då.
..Men du kan ju klippa ut en bild du har hittat och sedan färga hela bilden enfärgad med datorns hjälp, går bra med vanliga foton också.
Jag hade tänkt måla motorcyklar i min sons rum. Bröt ned bildpunkterna en aning för att inte få så skarpa bilder samt tog bort onödiga detaljer som gjorde bilderna mer "rena", dessa bilder gjorde jag om från vanliga foton.
Lägg gärna in någon bild här som du är intresserad av, men som du kanske har avfärdat, så kan vi hjälpas åt att "fixa" till och leka med bilderna så att de går att måla. =)
Sök på "stencils" på google, finns huuur mycket som helst...