• Civ

Någon med mångs ma?

Har ni hittat nåt fel eller är det slumpen?
    Koaguleringen i blodet är ju en vanlig orsak, så jag undrar ni som fått blodförtunnande vilket preparat fick ni? Och hur starkt?
    Kram...Civ

• Svar på tråden Någon med mångs ma?
  • MinlillaPuh

Hej!

Jag hade 7 missfall på 11 år och det gjordes en utredning efter 3 missfall men det visade inget "fel" varken på mig eller sambon.

När jag vart gravid för åttonde gången fick jag Trombyl (blodförtunnande) kommer ej ihåg dosen men nu har jag en som på 13 månader.
    Han föddes i och för sig för tidigt (V 29+5) pga för tidig vattenavgång men är i dag stort sett frisk.

Lycka till.

//Maria

• lilla fia

hej.
    Hade fyra missfall på raken. Har inte svårt för att bli gravid. Det första missfallet var v20. De andra 3 var i vecka 6,8 och 6. De gjorde en utredning efter 3:e. Fick veta att jag hade APC. När jag blev gravid för 5:e g¨ngen fick jag progesteron fram till v12. och därefter till v20. fragmin. I vecka 40 födde jag Jonas.. =)
    // Lycka till

• Lixxa

Jag har haft tre missfall varav två var MA. Alla under det senaste året, det senaste i början av april. Går i väntan på utredning nu men hoppas på att lyckas bli gravid igen innan, och då få hjälp med sprutor och liknande för att hålla kvar graviditeten.

Svar på tråden Någon med mångs ma?