• Emke

Snälla ge mig hopp!!! Någon som plussate efter IVF utan att ha haft ett endaste symptom???

Hej! Undrar precis detta... Finns det någon som plussat trots att ny knappt känt av något alls, dragningar och stick i livmodertrakten och så? Är i och för sig bara på ruvardag 6 idag så det kan ju hinna komma men känns som om något tecken på graviditet redan borde dykt upp om ägget nu hade fäst?!!

• Svar på tråden Snälla ge mig hopp!!! Någon som plussate efter IVF utan att ha haft ett endaste symptom???
  • jenbe

Jag gjorde ICSI och kände absolut ingenting alls. Det visade sig att ägget tagit fint och nu har jag min lille pojk så man behöver inte ha en massa känningar eller tecken innan för att det ska gå bra. Jag hade för övrigt väldigt lite grav.symptom hela tiden men det gick alldeles perfekt. Lycka till!

• Emke

jenbe: TACK Tänk att så få ord kan kännas så tröstande! Ger hopp iaf!

• PetraA72

Jag var helt chockad när jag "för säkerhetsskull" testade innan vi skulle iväg på en resa - ville kunna dricka lite vin... Min tredje IVF och den jag haft absolut minst symptom med (i början vill säga). Kände absolut ingenting, och väntar dessutom tvillingar.

Men en vecka senare kom tröttheten, sen brösten och illamåendet som jag tampas med fortfarande (är i vecka 9).

Lycka till!

• Emke

PetraA72! Stort grattis! Vilken härlig historia! Detta ä'r ju mitt första IVF i och för sig, men antar att samma sak SKULLE KUNNA hända för de´

• tira73

Vad skönt att höra att det finns fler som inte har ett enda symptom. Är på ruvardag 12, första ICSI försöket, och jag känner absolut ingenting.

Men då finns det hopp då Skrattande

• lovawille

Jag känner inte heller mycket, är på ruvardag 8 och det ända jag känner är att jag är lite öm i brösten men det kan ju lika gärna vara vaggisarna. De första dagarna efter ET så stack det lite i livmodern men inget nu. Så jag hoppas att det finns hopp för oss :)

• Nueva

Hej!
    Har plussat efter FET i helt "hormonfri" cykel idag! (Ja, jag har ju mina egna hormoner, förstås.) Jag känner lite konstig känsla i magen ibland, men det har jag gjort förut när jag gått och hoppats, och särskilt påtagligt är det inte. Annars känner jag ingenting. Nada.

• Joyce

Första IVF:en hade jag massor med symptom och det blev negativt. Andra försöket kände jag verkligen ingenting och då testade jag positivt (är bara i v.7 än men ändå)

• Petra72

Nope, inga symptom förutom ont i brösten som jag tror berodde på progesteronet.

• Emke

Åååååååå!!!!!!!!!! Helt underbart att höra! Tack alla som berättar att de plussat fast de inte känt något! På vilken ruvardag testade ni när ni fick +???

• elefteria

Jag hade inte heller några symptom, fick aldrig ömma bröst eller illamående heller vilket gjorde mig ganska så orolig första tiden. Enda symptomet var att magen började växa i ca fjärde månaden . Har för mig att jag testade på dag 15 efter ET.

• Hannah74

Härligt att höra- är ju oxå på ruvardag 6 och känner mest ingenting. Lite mensvärk ibland som kommer och går, men det kan lika gärna vara inbillning..

Vågar man hoppas?
  • Moffan

Den IVF jag plussade hade jag inga symptom alls. De symptom man kan känna kommer förmodligen från äggmognadssprutan eftersom den innehåller HCG (graviditetshormon). När den går ur kroppen (senast efter 10 dagar) försvinner alla symptom och man börjar misströsta förstås. Men det är faktiskt otroligt tidigt att börja förvänta sig symptom redan under ruvartiden. Jag fick symptom först runt vecka 10.

Lycka till nu!

• mkk

Jag hade inga symtom alls när jag gjorde mitt ivf, hade tom blödning så jag var sjukskriven. Men gravid var jag o resultatet blev klara

• PetraA72

Jag testade på ruvardag 12 (hade egentligen testdag 18). Fick "svar" otroligt fort och starkt - men det har jag förstått berodde på att jag väntar tvillingar. Med min dotter testade jag också på dag 12 och kunde knappt utläsa ett streck.

Lycka till!

• CarinaB

Min dotter är nu 5 månader och 1 dag efter vårt första IVF. Kände absolut ingenting men testade plus dagen innan officiell testdag (14 dagar efter ET)

• Miss Bubbelgum

Jag/vi gjorde 3 misslyckade ivf, sen blev jag plötsligt spontant gravid och fattade inte alls varför mensen vägrade komma... Hade NOLL symptom i början. Kanske i v 8-9 först som jag kunde känan lite stickningar i magen + blev vrålhungrig redan kl 10... Men kände inget särskilt i brösten el så. Nu är vår lille kille snart 16 mån!
    Hoppas allt går bra för dig och alla ni andra som kämpar!

Svar på tråden Snälla ge mig hopp!!! Någon som plussate efter IVF utan att ha haft ett endaste symptom???