• lilla x

Någon med bil eller traktor tårta?

Vet att det finns många tårt trådar ute, men jag skulle vilja ha tips på hur man gör en traktor tårta?
    Skulle vilja göra en sån till min sons 1 års kalas, en traktor med släp . Men skulle behöva lite inspiration hur man ska göra även en bil skulle jag kunna göra eller om ni har nåt annat kul. Vill göra något speciellt och hemmagjort, är inge duktig men dt är kul att försöka,så någon som har några bra tips eller bilder eller någon sida där det fins tips?

Tack tack...

• Svar på tråden Någon med bil eller traktor tårta?
  • Hoppets stjärna

Hej

Är du duktig på att rita så kan du tejpa ihop bakplåtspapper och rita med blyers och sedan så klipper du ut  och lägger bilden på tårtbotten som du har gjort i långpanna. Färga sedan grädden med karamellfärg köp godis som lampor och fönster.

Sussi 

En stolt mamma till Christoffer
  • Gul13

Vi gjorde två rulltårtor i vanliga avlånga brödformar. Dessa delade vi i 3 bottnar var. 3 till traktorn och 3 till vagnen.
    Av de 3 till traktorn delade vi två ungefär på mitten så vi hade alltså 1 fullång och 4 halvor till traktorn. Halvorna blev hytten efter lite trixande. Vi la bananskivor och chokladpudding och hallonmos mellan lagren både till traktorn och till vagnen. Sedan färgade vi traktorns grädde blå med blåbär och vagnens grädde brun med kakao och smetade på. Till fönster och dörr använde jag dekorationsgelè (finns på tub). Till ljuslyktor och "skorsten" och hjul och kopplingar använde vi div lösgodis och lasten på vagnen blev en massa lösgodis. Vi ställde tårtan på två aluminiumfolietäckta skärbrädor.
    Dessvärre har jag ingen bild i min pres men vi blev riktigt nöjda själva.
    Lycka till!

• Gul13

Eller rulltårtor är ju fel. Jag menar vanliga rulltårtsbottnar eller sockerkakor alltså.

Svar på tråden Någon med bil eller traktor tårta?