• aabb

finns "dåliga" gummistövlar?

Eller kan man köpa billiga på Ica Maxi, Coop, Skopunkten uttan att de läcker, är oerhört svettiga, skavande...?

• Svar på tråden finns "dåliga" gummistövlar?
  • AnneSophie

Vi brukar handla skor och stövlar till barnen på COOP och vi har inget att klaga på.

Akut blodbrist i Sverige. Ge blod och rädda liv: www.geblod.nu
  • aabb

Någon som har hela testet eller vet mer om de billiga... Eller tips på medeldyr bra stövel samt var jag ska köpa den?

• Stina25

Vi köpte på POP men de sprack efter bara ngn månad. Det behöver alltså inte vara bra kvalité bara för att man köper ett dyrare märke.

/Stina25

• MARIA99

Har köpt billiga på skohuset flera ggr & även dyrare som Tretorn. Har då inte märkt nån skillnad & de har inte läckt.De senaste köpte jag på rea för 49:- ..

• aabb

ska man ha högt eller lågt skaft till en 1,5-2 åring??

• AnneSophie
    aabb skrev 2007-04-12 13:26:59 följande:
    ska man ha högt eller lågt skaft till en 1,5-2 åring??
    Med tanke på att små barn brukar klafsa omkring i vattenpölar etx så rekommenderar jag högt skaft (dom brukar sluta 5 cm nedanför knät ungefär).
    Akut blodbrist i Sverige. Ge blod och rädda liv: www.geblod.nu
  • aabb

okej, var rädd att de skulle skava i knävecket, men det gör de alltså inte...?

• malla7

Tror inte att det spelar så stor roll när det är till barn som växer och inte använder stövlarna så länge, killnad är om de ska ärvas. Min erfarenhet är att billiga stövlar inte håller alls lika bra som "märkesstövlar" från tex tretorn eller viking.

• Stora

Så länge de är av gummi är det nog inte så stor skillnad men billiga kan vara av plast.

• deez

Se bara till att de är gummi och inte plast!

• Lottis77

Har köpt på Lidl för 39.90 och de är utmärkta. Läcker inte och har dragsko upptill som håller hyfsat tätt. Sonen har de ju inte så många timmar i taget och han växer så fort att jag hellre - liksom MammaHela - köper nya varje år än lägger dyra pengar på ett så fult plagg.

Bortskänkes: bebis 18 mån med tandsprickning!
Svar på tråden finns "dåliga" gummistövlar?