• Anonym (lång tid)

3-10 minuter - medeltid för ett samlag??

Tittade på en amerikansk talk show i morse och där tog de bl.a. upp ämnet sex. Döm om min förvåning när en läkare berättade att medeltiden för ett samlag är 3-10 minuter!! Hos oss varar alltid samlagen 40-60 minuter!! Lite för lång tid tycker jag, men så har vi alltid haft det. Det är väl typ hur lång tid det tar för mig att få orgasm som min man så gärna vill framkalla. är det bara vi som har så långa samlag, eller finns det fler??

• Svar på tråden 3-10 minuter - medeltid för ett samlag??
  • Anonym

Tja.... Själva samlaget tar nog bara 10-15 minuter skulle jag tro. Men sex är ju så mycket mer än själva samlaget

• Anonym (6)

Hmmm, jag tror vi kör ca 20-30 minuter i genomsnitt. Ganska lagom tycker jag. Det gör ont om man gökar på för länge! Hahaha!

• Anonym (2min)

här tar de nog 2-5 minuter LAGOM för annars får ha ont

• yakumo

samma här 40-60 min. utan speciellt mycket förspel. hon får två och jag en orgasm, vanligtvis...

• Anonym (lång tid)

Vi har sällan förspel förutom att kyssas kanske några få minuter innan kläderna far av. Men sedan vara själva samlaget i 40-60 min!! Gissa om man är trött efteråt??

• HannaCecilia

Vår medeltid skulle jag gissa ligger på runt 10 - 15 minuter för själva samlaget men sen till kommer det ju förspel m.m så då blir det ju längre än så. Precis lagomt tycker jag. Men ibland är det ju skönt om det tar 5 min eller flera timmar också. Men snitt är det nog 10-15 min brukar inte ta tid men chansar på det.

• Anonym

Själva samlaget tar nog max 5 min hos oss, lagomt tycker jag. Men sex är ju så mycket mer och vi lägger mer krut på förspelet.

Jag skulle inte vilja ha samlag i 40-60 min, skulle förmodligen få skavsår.

• Anonym (+)

Tror nog en kvart i snitt här hemma.
    45-60minuter, å hujedamej, skulle jag nog aldrig klara.

• Anonym (blyger)

Men vadå... kör ni 40-60 minuter penetration in-ut-in-ut liksom???
    Skulle jag aldrig palla... och har svårt att föreställa mig att det är skönt?
    Vi brukar köra lite petting först och sen håller vi oss nog inom snittet 3-10 minuter.
    Tur det - annars skulle jag nog aldrig orka ha sex

Svar på tråden 3-10 minuter - medeltid för ett samlag??