• jellona0507

Illamående i vecka 21?!

Oh No!!! Ledsen

Nu har illamåendet kommit tillbaka verkar det som!!
    Har kräkts varje morgon nu i 3 dagar!! Fy sjutton! Känns som att magen ska vändas ut och in! Sen sparkar bebisen uppåt, och det gör ont!
    Känner mig alldeles yr och matt!

Någon annan som fått tillbaka illamåendet senare i graviditeten?
    Jag är nu i vecka 21, och "riktiga" illamåendet försvann i vecka 14.

Bläää, vill inte må så här resten av graviditeten.

//Busfröet

138 dagar kvar!!!
  • Svar på tråden Illamående i vecka 21?!
  • UppIDeBlå

jag mår lite mer illa nu än ja gjorde i början men de e nästan varranan dag men tycker de ej e så jobbigt bara spy så mår man super sen tänker ja och de gör ja med. men har iof inte mått så illa överhuvud tagen det kan vara en vecka ca tre dagar mår ja illa men sen går de 1 2 v innan ja mår illa igen men sen är ja ju bara i v16 nu med så de kanske kommer senare men vi får hoppas inte

• Gestilja

Jag mådde tyvärr väldigt illa och spydde i lite mer än halva graviditeten och sen mått illa resten men inte alls lika mycke utan mest om jag inte äter när jag behöver, äter för mycke eller äter fel grejer.
    Vad jag har förstått så e d väldigt olika person till person. Har du pratat med din BM om det? du kan ju få tabletter för det. Tyvärr funkade inte dessa på mig, men vet många det hjälpte för.
    Hoppas det går över för dig snart!

• Tjosan

Jag är också i v.21 och har tyvärr också fått tillbaka mitt illamående. Fast mycket beror nog på att bebben ligger och sparkar inåt i magen och det är inte kul.

• april79

Jag mådde först illa t o m v 15 ca, och nu (snart v 20) verkar det ha kommit tillbaka...

• april79

Jag mådde först illa t o m v 15 ca, och nu (snart v 20) verkar det ha kommit tillbaka...

• jellona0507

Åh, låter inte bra .. dvs. då kan det vara så att illamåendet är här för att stanna ett tag.
    Förra graviditeten mådde jag illa konstant från vecka 7-17. Denna gång var det från 8-14, sen nu..

Imorse fick jag rusa in på toan för att kräkas direkt när jag vaknade. Bläää..
    Ska ringa till min bm imorgon, och fråga vad hon tror.. vill verkligen få må bra nu..

Sen att envisa bebisen sparkar och lever om hela tiden, gör ju att det känns som att magen ska vändas ut och in!

Ta dagen som den kommer!
  • Tildalainen

Det kan inte vara järntabletterna som gör att du mår illa då? Jag tar Niferex på kvällen och mår illa varje morgon men inte så att jag behöver springa på toa. Det blir bättre om jag inte äter Niferex så jag ska ta upp det med BM om att äta andra tabletter.

Stackars dig, hoppas verkligen att det går över!!!

• jellona0507

Tildalainen:

Nä, har inte börjat med järntabletterna ännu! Så är nog inte det som gör att jag mår illa.
     Fasar inför dom dock, förra graviditeten fick jag super ont i magen pga niferex. Fick äta 3st/dag då.

Får verkligen hoppas att det går över snart! Man vill ju må bra när man är gravid, och vara pigg!

Ta dagen som den kommer!
Svar på tråden Illamående i vecka 21?!