• anna apelsin

Hur ska jag sminka mig (blek hy och totalt okunnig vad gäller smink)

Jag skulle vilja få en finare jämn hy, som inte är så blek, men ändå inte ser konstig ut till mig.

Har hört talas om foundation (stavas det så?), men jag kan inte nåt om det, eller hur det fungerar.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Hur ska jag sminka mig (blek hy och totalt okunnig vad gäller smink)
  • MissKate

Jag tycker att du ska gå till en sminkaffär, tex MAke up store och be om hälp där av någon som har stenkoll. Jag har fått mycket hjälp på Åhlens med smink när jag varit osäkerr. Det är jäkligt viktigt att få rätt foundation efter hudtyp och rätt ton till huden så att man inte ser spacklad ut..

• MissKate

Fan vad illa jag skriver.. sorry.

• anna apelsin

Jag bor i en ganska liten stad och här finns inte sådana affärer

• MissKate

Vad har du för sminksorter att välja på där du bor??

• MarieW

finns det nån Body Shop där du bor då? Kicks kanske ?

Julia 25/8 -97 Linus 13/11 -00 Emma 7/11 -02 Maya 28/4 -06 *Mina älsklingar, mitt allt*
  • anna apelsin

Det finns typ Lindex och nån parfymaffär som säljer smink.
    Märken finns nog rätt så många av de "vanliga" skulle jag tro.

• MarieW

parfymaffären, heter den Kicks?

Julia 25/8 -97 Linus 13/11 -00 Emma 7/11 -02 Maya 28/4 -06 *Mina älsklingar, mitt allt*
  • anna apelsin

Nej, typ Sani, har jag för mig.

• MissKate

Men gå dit och fråga, de kan säkert hjälpa dig. De har nog haft representanter där för produkterna de säljer som de lärt sig av.

• Jaylin

Jag är åxå blek som en magnecyl..

Jag har köpt en ny typ foundation från Clinique (Up-Lighting Liquid Illuminator) som bara ger pyttelite färg och en massa lyster. Den är en sommarnyhet och finns på Åhléns, Kicks osv.
    Eftersom du är ovan räcker det nästan med en sådan "lystercréme" och sedan lite rosa eller aprikosfärgat rouge och mascara. Nu finns det en massa nya mousse-rouge som är lätta att använda och ser naturliga ut. Bl.a. från Maybelin (stavas hur?) och Lancome.
    Lite svart eller brun mascara är jättesnyggt!
    På vår o sommar behöver ´man inte så mycket.

Svar på tråden Hur ska jag sminka mig (blek hy och totalt okunnig vad gäller smink)