• Busgrabbarnas mamma

Hur berätta för svärföräldrarna att vi väntar barn?

Som sagt, nån som har nån bra idé om hur man berättar för svärmor och svärfar? Svärfar fyller år om några veckor och min pojkvän skulle vilja berätta det då. Men det kunde vara kul att göra det på nåt kul sätt.

• Svar på tråden Hur berätta för svärföräldrarna att vi väntar barn?
  • Mika86

Ha en bebiströja på dig o en kofta över.
    När han får presenter av er så säg typ "vi ha en till" o knäpp upp koftan

• Kajee

Jag gav min svärmor och min mamma en liten söt docka vid varje nytt barnbarn. Första gången fattade dom ingenting förrän vi berättade att den riktiga skulle dyka upp om sex månader. Sen vid nummer två och tre så fattade dom ju direkt. Svärmor har de små dockorna i en hylla i köket nu.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • etanol

Kan också bli en snabb misstolkning innan tröjan är uppknäppt...

Köp ett presentkort på någon bebisaffär och ge bort...*s*

• Mamisita

Vet inte vilken vecka ni är i men kanske ge svärfar en fotoram med en ul- bild i (om ni har hunnit göra något ul förståss) till present (som en extra present).  

• kimsivimsi

Jag såg på americas funniest homevideos och vart lite inspirerad Glad
    Ta en ultraljudsbild ( om  du har ) och rama indet och ge det som en present, eller så kan man trycka själv en tröja dä det står farfar på el. liknande.
    Hoppas du kommer på nå kul sätt, Lycka till!

• Kristin24

Vilken vecka är ni i?  Vore ju kul om ni hade UL bilder att ge i present...men ni kanske inte är så långt gången ännu. 

Tycker det var en bra idé med bebiströjan, eller en mugg med "farfar" på.

Go och glad Kexchoklad
  • Busgrabbarnas mamma

Mika 86: Tyvärr ska jag inte vara med på födelsedagen. Synd, det hade varit kul att se hans reaktion.

• Helena Gordon

Jag skickade ett vykort till min mor när jag väntade min första tös.
    Ett sånt där fint som handlar om vad en "mormor" innebär. Finns ju med, Far, Mor, Morfar, Farfar, Farmor, Syster, Bror osv med ju!
    Hon fatta vinken direkt ;)

• Mama Law

Vi skickade en blombukett till min svärfar när vi väntade första barnet på hans födelsedag i kortet stod det Grattis farfar på födelsedagen önskar ?

• Helena Gordon

Han kan ju alltid få en "världens bästa farfar" t-shirt =)

Svar på tråden Hur berätta för svärföräldrarna att vi väntar barn?