• IdaN

Gravidbälte "Be Safe"

Hej!

Jag tänkte bara fråga om det var någon här som har haft ett sådant och om det verkligen är så bra som dom säger att det är?
    satt och kikade runt på nätet och helt plötsligt framför mig på datornSkrattande så jag ville bara höra era åsikter.

• Svar på tråden Gravidbälte "Be Safe"
  • Elyelle

Tydligen kan det vara bra, om det far en att anvanda bilbalte eller om man har svart att fa bilbaltet sitta dar den ska (nedre delen under magen, runt hoften och ovre delen over magen, mellan brosten). Jag har inte haft problem med att fa bilbaltet stanna lagt nere sa jag har inte ens letat efter ett sadant balte. Har for mig att airbagen ar anda ett minst lika stort problem som bilbaltet vid en krock.

Hittade denna traden ang. be safe: www.familjeliv.se/Forum-2-11/m7518144-1.html

• honeybee78

Är det inte bara att dra ner bältetsremmen som i vanliga fall ska sitta runt magen och "lägga" under magen mot låren(där låren möter överkroppen). Sedan är det bara att dra till bältet som vanligt. Fungerar iallafall för mig, är i vecka 34.

• IdaN

Jo det brode nog fungera men jag vart mest nyfiken på om det varkligen var så bra som det stod på sidan jag hittade om den.Jag tänker använda bältet som vanligt fast som du säger att man drar ner den nedersta remen under magen i stället,Det fungerade när jag väntade sonen och det borde fungera denna gången med tycker jag.  

• kristinaa75

Jag har inte fått bältet att sitta så långt ner på benen som jag vill utan det glider upp på magen så jag har köpt ett och gillar det verkligen, känns mycket bättre att slippa bältet direkt mot magen. Men tyvärr är det väl som Elyelle säger att krockkudden är det värsta om man skulle krocka...

Svar på tråden Gravidbälte "Be Safe"