• Skumboll

Hjälp mig med vit väggfärg!

Flyttar i juni in i en ny lägenhet som vi ska måla om. Jag älskar vitt, men vill ändå ha en bruten vit färg som ger ett mjukt intryck. Har kollat på massor med färger men har så svårt att bestämma mig - den ena blir för gul, den andra för rosa och den tredje för grön.

Fastnade dock för Alcro's färg "äggskal". Är det någon som har erfarenhet av den? Hur ser den ut på en stor vägg?

Eller om ni har några andra tips på någon fin vit färg så tar jag tacksamt emot dem!

• Svar på tråden Hjälp mig med vit väggfärg!
  • Tutilure

Jag vet inget om just den färgen, men vi köpte en färg på Bauhaus som är jättefin. Den är verkligen mjukt vit, riktigt härlig!
    Kommer inte ihåg vad dte var för Märke, tror att det är Bauhaus egna, men serien heter Monaco och nyansen är ljus. D.v.s. Monaco Ljus.

Det är den väggen som är som bakgrund på bilderna med vagnen i mitt galleri, men de är för dåliga för att man ska kunna se. Den är mycket finare i verkligheten.

Åk till Bauhaus och kolla.

• flygare

Vi har beckers stockholmsvitt på väggarna, den är varm och jättefin

• emmye

Jag har Beckers Stockholmsvitt..

~*~Varje människas liv är som en saga som skrivs medan man lever~*~
  • Marie IE B

Vi har stockholmsvit, S-0502-Y, på våra snickerier och har målat väggarna i kök, hall och TV-rum med Nordsjö Mio Mandel. Det är en mjuk behaglig vit färg. I broschyren och på webben såg den väldigt gulaktig ut men den blev mycket vitare i verkligheten även om den visst går åt det gula hållet. Jag har bilder i mitt galleri

• lövet

Nordsjö har många fina vita nyanser. Vi målade sovrummen med äppelblomsvitt - jättefin (finare i verkligheten än på webben).

• Sanna D

Vi har målat med Nordsjö kärnmjölksvit. Den är helt underbar!

När blir det vår tur?
  • Thezzizen

Jag är också inne på alcros äggskal... Tycker den verkar mjuk i färgen... Isåfall blir det den i hall, allrum o vprt sovrum tillsammans med fond. I vårt husbygge ingår endast alcros färger nämligen..

• Kun

Kan varmt rekomendera "Ladys" vita brytning som heter "Letthet", det blir ett mjukt intryck men ändå vitt. Har den i hallen och vi är jättenöjda!
    "Lady" är iofs dyrt så man kan be om att få brytningen "letthet" i Nordsjös färg - då blir betydligt billigare.

Gräset är grönt där man är, bara man kommer ihåg att vattna det
  • Saara

Det finns ingen kulör som heter stockholmvit, det är bara en benämning på vita nyanser som går åt antingen gult eller grått.
    Alcros Äggskal är samma kulör som S0502-Y eller tonad vit som den oxå kallas och den går åt gult.

(jag jobar på AlcroBeckers)

Svar på tråden Hjälp mig med vit väggfärg!