• elinS

Huvudsta,(solna) bra eller dåligt??

hjälp.
    vi har blivit erbjudna ett hyreskontrakt i huvudsta, jungfrudansen.
    90kvm, fri el och sjöutsikt. Men jag vill veta lite mer om området innan vi svarar.
    någon som kan komma med lite åsikter? positiva och negativa.
    Vi har en liten dotter som ska börja förskolan till hösten så jag vill gärna höra lite om barnvänligheten och förskolor oxå.

• Svar på tråden Huvudsta,(solna) bra eller dåligt??
  • Alvi

Det enda jag har som åsikt, det är att det är snäppet sämre att bo där, än att bo i Råsunda (där jag bodde)...
    För mig ialalfall känns det som att Råsunda är det finaste och bästa området, sen kommer Huvudsta och Västra Skogen och det, och sist Hagalund...

Det finns ju fler områden, men det där är ju de mest "centrala"...

Jag skulle inte välja att flytta dit, men så är det ju 10 år sen jag bodde där sist, så..

(Är dock uppväxt i Solna)

• elinS
    Xarisma skrev 2007-04-12 20:40:42 följande:
    Funkar

Hur menar du? Det funkar för att det måste funka typ!?
    vart bor ni?

• Xarisma

Haha min dotter postade åt mig Allt jags krev försvann visst *skriva igen*

• Xarisma

Jo jag har aldrig bott i Huvudsta men i gamla Huvudsta. Promenerat mycket runt där och tycker det är helt okej! Mycket barnvänliga områden, finns 4h gård med fritids stall och massa strandpromenad att gå längs. Lekplatser mm.. sjysst matbutik i centrum och nära till solna c med allt man behöver typ Bra kommunikationer och bilkommunikation, nära och lätt att åka till stan.

Förskolor vet jag ej om och sånt men en vän är uppväxt i trakten och gått förskola skola mm och trivts bra så antar att det är helt bra med!

Jag skulle tacka ja, själv bor vi i andra hand i vårberg och drömmer oss bort..

• Embryo

Jungfrudansen är en väg som liksom går runt i en oval, himla schysst utsikt från vissa av husen. Vägen går runt området och husen ligger liksom innanför i ovalen...hmmm, var det begripligt? Schyssta promenadstråk också. Min fd svägerska bodde där med sin son när han var 1-3 år ungefär, det funkade bra. Hans dagis låg på andra sidan Huvudsta centrum, kanske tog 5 minuter till Huvudsta centrum och sen 5 min till dagiset därifrån. Huvudsta centrum har en mataffär, Apotek, Pressbyrån och ett par butiker till. Plus åtminstone två restauranger. T-banan tar inte många minuter in till stan. Sen är ju Solna centrum bara ett par kilometer bort, promenadavstånd.

Jag skulle definitivt flytta dit om jag hade möjlighet!

• elinS

ja det låter ju bra
    vi bor ganska trångt nu (57kvm och jobb hemma) så vi håller på och byter upp oss.
    Min sambo är skeptisk till huvudsta så jag har lovat att forska i området. Vi bor i bromma nu så det är ju inte så långt bort från allt här heller. lycka till med boende letandet och tack för svaren.

fler som vill dela med sig om sina för och nackdelar???

• Mrs Moneybags

Bromma är ju bättre än Huvudsta, men jag känner inte till alla områden i Bromma förstås.
    Huvudsta är "sådär", men inte så hemskt som Hagalund t ex.
    Personligen skulle jag inte flytta dit, men det är bara min egen åsikt.

Jag skulle rangordna några av Solnas områden såhär:
    Råsunda/Vasalund
    Frösunda o Ballongberget
    Bergshamra o Solna Centrum
    Huvudsta
    Bagartorp & Hagalund

Svar på tråden Huvudsta,(solna) bra eller dåligt??