• Maggis

Hur mycket kläder på bebis när man bär i sjal?

Ja, som frågan lyder.
    Vi tänkte oss ut i skogen en sväng i morgon och då känns det smidigast med sjal. Här är det ungefär 15 grader på dagarna och eftersom han sitter "på" mig och invirad i tyg så funderar jag på hur mycket jag ska ta på honom. Är nybörjare vad gäller sjalbärande och kan behöva lite vägledning.

Någon som vill stå till tjänst?

//Maggis
  • Svar på tråden Hur mycket kläder på bebis när man bär i sjal?
  • getingmidja

Du behöver nog inte ta på honom alltför mycket, kanske en tunn jacka eller varm tröja...alternativt tunn overall.
    Blir ofta så himla varmt, eftersom bebisens kropp ligger mot din.
    Benen är bra att trä ett par benvärmare på (om man bär med barnets ben hängande utanflör), som man virar runt ett varv och drar över foten.
    Då blir det både extra värme för benet samt som en socka.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Mjusch

Hej!
    Jag undrar samma sak.
    Om jag har body och byxor plus en ganska tunn overall under. Är det för mycket/för lite?

• herilane

När det var 15 grader och jag hade min dotter i sjal så hade hon bara en body och byxor. Eller så drog jag ner sjalen över benen (jag hade en elastisk långsjal) och hon hade då bara body. (Plus sockor och mössa.) Ändå så var hon snarare för varm än för kall.

• Olamanola

När det är så här varmt ute har jag på min dotter body, byxor, tröja och kofta + en tunn vårmössa. Jag tycker att hon blir varm. Hon har nog för mycket kläder på sig men jag vågar inte riktigt klä henne tunnare än då det fortfarande kan komma ganska kyliga vårvindspustar.

Svar på tråden Hur mycket kläder på bebis när man bär i sjal?