• Lilith74

Kan man ha shorts på bröllop?

Är bjuden på ett par bröllop nu i vår och sommar.
    Jag har dock stora problem med vad jag ska ha på mig...
    Är inte size 0 direkt, snarare 46/48. Svårt att hitta något snyggt.
    Så idag hittade jag på New Look en slags tunika randig i vitt och guld, samt ett par "shorts" till dem i guldigt jeanstyg. De räcker till knäna cirka. Är det ok på bröllop?
    Om inte, kom gärna med tips på någon butik där det finns fina kläder, det måste kosta under 1000.
    Jag vill gärna ha en klänning i blått som är ganska urringad, men var hittar jag det i min storlek?
    Hjälp...

• Svar på tråden Kan man ha shorts på bröllop?
  • svb

har brudparet någon klädkod?

• Triss i Damer

Lindex har mycket fint tycker jag.
    Shorts låter väl sådär på ett bröllop. Men har dom inte skrivit något särskilt på klädsel så varför inte. Huvudsaken är att du trivs i klädseln.

• Lilith74

Kavaj på det ena. inget på den andra (men det är utomlands så det ÄR kavaj).

• siamusen

har du kollat la redoute?

• lieh

Vi har klädkod Kavaj på vårt bröllop och vi har sagt kom i vad ni känner er fina i, dock inte T-shirt & shorts.

Hoppas du hittar något du är vacker i!

• Lilith74

Här där jag bor skriver de aldrig klädkod om det inte är superhögtidligt och då menar de kostym (ej nödvändigt mörk) för killar och klänning eller kjl och top eller snygg byxa för kvinnor.

Lieh: Skulle du räkna ett par lite "finare" shorts som shorts?

• Lilith74

La Redoute, har de fina saker? Är det nätbutiken då?

• Stumpan83

När det gäller utomlandsbröllopet är det protestantisk vigsel eller är det i någon annan kyrka?

Den ortodoxa och katolska kyrkan har nämligen regler om hur man får vara klädd.

• siamusen

Det är en nâtbutik japp. De har allt möjligt, fran fint till normalt.

Svar på tråden Kan man ha shorts på bröllop?