• sommar barn

Vart kan man köpa snygga skor till små fötter????

Hej! Skulle vilja ha lite tips på ngn bra skoaffär/internetsida som har skor även för oss med lite mindre fötter. Själv har jag storlek 34 och blir aldrig riktigt nöjd med de skor jag handlar, de dem jag oftast vill ha säljs från stl. 36. Just nu är jag ute efter ett par ballerina skor till sommaren. Tips ngn på vart jag kan inhandla ett par snygga, ganska enkla sådana? Tar tacksamt emot tips på snygga stövlar, som gärna få ha en liten klack, då jag desutom är väldigt kort.

• Svar på tråden Vart kan man köpa snygga skor till små fötter????
  • Cullinan

Undrar jag oxå. Har storlek 35, och är jävligt less på barnskor.

Förr i tiden fanns det ju storlek 35, men med tidens gång har folket blivit fetare, och så även deras fötter. Alltså försvann 35:orna. Kul för oss. *inte*

• Obert

En till "småfoting" på tråden!

Jag har dock inga större problem att hitta skor för jag tycker det är så jäkla tråkigt att köpa skor! Går till en sportbutik och köper mig ett par bekväma sportskor helt enkelt. Även barnskorna brukar finnas i snygga färger....

Jag brukar tack och lov kunna ha små 36:or så vill jag ha nåt snyggare så är det där jag får lägga mitt hopp...
    Har köpt en hel del riktigt snyggt på barnavdelningar med!

• FunnyFairytale

Min mamma har söta små fötter i 35 och har aldrig några problem att hitta skor,fast sedan handlar hon i de lite dyrare butikerna med,vilket kanske inte alltid är så kul...inte för plånboken iaf.

• Bettan34

jag hittade fina och bra skor på skopunkten på nätet, har 35/36 passade perfekt, men sedan vet jag ju inte hur kvaliteten är på dem. Håller de sommaren ut är jag nöjd. Sko söder i Luleå har skor för mindre storlekar... (haft ifl, då jag tittade...)

• Cullinan

Jag har för vana att direkt då jag kommer in i en skoaffär gå fram till disken och fråga:

- "Har ni några damskor i storlek 35, annars har jag inte här att göra nämligen?"

Dom ser alltid ut som fågelholkar i ansiktet.

- "35, öhhh, vaaaa? Näää..."

• FunnyFairytale

Stackare..
    Vet ni vad? Jag ska fråga mor imorgon var hon köper sina skor.
    Hon har nämligen alltid alltid mängder av helt grymt snygga skor.
    Hade jag inte haft 37 så hade jag säkert lånat dem av henne.
    kram

• sommar barn

Näää, håller med cullinan, det är INTE kul att få lov att köpa sej ett par skor på barnavdelningen. Ibland, men mkt mkt sällan, kan jag ändå hitta ok skor på denna avdelning, men vill hitta ett par som känns mer än ok.

Så FunnyFairytale jag hoppas din mamma kan ge oss några tips på skor som passar oss småfotade. Tack ni som svarat :)

• FunnyFairytale

Mor min var ganska grining idag så ska fråga henne imorgon igen

• Flizan30

Bianco tar in ett fåtal festskor i strl 35. Sedan så vet jag att NK ibland har "vardagsskor" i strl.35. I länder som Italien och Brasilien verkar det vara vanligare att ha små fötter. Så tror asbolut att det tillverkas sm skor bara det att svenskar har "stora fötter" och väljer i mnga fall att inte köpa in de minsta strl. synd för jag känner ocks en tjej som har stl 35 och hon har jättesvrt att hitta skor på vuxenavd.

Svar på tråden Vart kan man köpa snygga skor till små fötter????