• Bei Bei

*Tydligen finns det risk för att ruccolasallad

Tydligen finns det risk för att ruccolasallad från Italien kan innehålla samonella. Hjälper inte att man tvättar den (enligt min far, jag vet inte om det stämmer, men ville ändå varna)
    Troligtvis kollar de salladen nogrannt nu, men jag vill iallafall inte ta någon risk.

Kram Maria

• Svar på tråden *Tydligen finns det risk för att ruccolasallad
  • lottahallin

Tack för varningen! Jag gillar annars den salladen! Men det får vara så så länge med den!

• Diva20

Oj då bäst att låta bli!!!!

• knoddmaker

Det var ett larm som gick i höstas. Tror verkligen inte det är någon fara nu...

• InaLo

Minns ochså det larmet! Det var nog bara från en viss leverans tror jag eller något som några hadde fått samonella! Så det borde ju inte vara någon fara nu!

• erikak

Anledningen att det kan finnas salmonella är för att de vattnar med avlopsvatten(super äckligt). Tror fortfarande att risken finns eftersom det skulle kosta.

• babsan

Där jag bor i Belgien avråds gravida att äta osköljd sallad och osköljda grönsaker och att helt undvika detta på restauranger eller smörgåsar osv. då man inte vet om det är ordentligt tvättat. Detta på grund av toxoplasmosrisken.

• InaLo

erikak, euuu lät inte så frächt. kommer nog vara svårt att äta det i framtiden med bara den tanken i huvudet!

• Tina2

Jag tror mig ha sett nån notis på livsmedelsverkets hemsida att den varningen nu tagits tillbaka. Verkar som om bristerna i hanteringen är åtgärdade. (Fast jag kan inte svära på det.)

Svar på tråden *Tydligen finns det risk för att ruccolasallad