• mysis80

rosafärgad urin...farligt???

Hej alla.
    Jag är gravid i vecka 20. Nu på morgonen har jag haft magknip på grund av något helt annat (åt för mkt igår) Men i allafall det är inte det som är problemet. Samtidigt som jag går på toa och torkar mig så blir det liksom lite lite lätt rosafärgat på papperet. Är det något som man ska va fundersam över???

• Svar på tråden rosafärgad urin...farligt???
  • saraelena

Ring till vårdguiden, de kan hjälpa dig.. Skulle kunna vara uvi...

• mysis80

vad är uvi för något?

• Sjöjungfrun

Någonstans här på FK har jag läst att fostervatten är lätt rosafärgat. Ring din BM eller vårdupplysning eller dyligt så du får klarhet i vad det är.

• Sarius
    mysis80 skrev 2007-04-13 07:18:59 följande:
    vad är uvi för något?
    Urinvägsinfektion om jag inte har helt fel
    Spädbarn sover aldrig, de ligger bara på laddning.
  • MagdaA

Är du säker på att det är urinen som är rosa och att det inte är någon liten flytning?

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Solrosen67

ring ring ring, det låter som fostervatten

• Fru Engman

För ni har inte ätit rödbetor eller nåt sånt?
    Har ni inte det så tycker jag nog med att du ska ringa och rådfråga BM...

♥Hanna&Lillis♥
  • muffins

jag tror att det är urinvägsinfektion..drick mycket vatten så att det "rena" kommer ut!!

• Hallongrottan

Så där hade jag och det visade sig vara uvi. Fast jag hade inte sådan sveda när jag kissade utan mer som tryck. Ring till doktorn och be få göra urinprov

• Fru Engman

Jag har haft UV många gånger och det har aldrig varit rosafärgat?
    Varför blir det det då?

♥Hanna&Lillis♥
  • Hallongrottan

Varenda gång jag har haft uvi så har det varit rosa kiss. Läkarna säger att detta är inget farligt men man måste ju gå till läkaren. TS hoppas att det ordnar sig!

• Fru Engman
    Kojbe skrev 2007-04-13 08:35:23 följande:
    Pga blod i urinen Hanna
    Oki...ja det säger ju sig självt nu när du skriver det! *haha* Får ursäkta min dumma fråga... Får väl skylla på gravidhjärna...
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Fru Engman

Men jag har haft svår UV många gånger och det har inte varit rosafärgat ändå...

Så det kan ju vara nåt annat?

♥Hanna&Lillis♥
  • Kojbe

Naturligtvis kan det vara något annat därför hon verkligen BÖR gå till dr för man ska inte ställa hemmadiagnoser själv

Själv upptäcker jag aldrig jag har uvi förräns jag kissar rent blod

Då har det gått LÅNGT!

Svar på tråden rosafärgad urin...farligt???