• Liten79

Rinner från näsa o ögon. Hjälp!!!

Har en 10 månaders bebis som har rinnsnuva som inte vill ge med sig. Nu har det även börjat rinna från ögonen, som att det skulle vara stock i tårkanalen. Först hade hon problem med det ena ögat men nu rinner det från båda två. Hon nyser ofta och blir röd runt ögonen och näsan av all vätska. Kan detta var allergi eller är det bara en förkylning som inte ger med sig. Vi bor i långt upp i norr så jag kan inte tänka mig att det beror på pollen. Hjälp, vad kan det vara????

• Svar på tråden Rinner från näsa o ögon. Hjälp!!!
  • Heidi1

antingen e d allergi el förskyldning.har ni djur??

• Razzla

De kan ju var (kan) en förträngning i tårkanalen. om hon är täppt och svullen i näsan/svalget så kan de vara så att tårkanalen blir "klämd" också.

Lider själv av sammanväxning i tårkanalen och är "öppnad" första gången när jag var 3 månader. 

Se i mina ögon att jag ler
  • Liten79

Hon har aft problem med rinniga ögon förut och då speciellt på ett öga. Trodde att det kanske var pga att hon höll på att få tänder. Kanske är tänder nu också men det rinner så mycket från näsan. Måste nog kolla upp det där med tårkanalerna.

• Razzla

De låter ju nästan som om hon har en förträngning i alla fall.. De är lätt avhjälpt (relativt iaf) och blir de långvariga problem som kommer tillbaka ofta så kan man få in slangar i tårkanalerna så att dom vidgas.

• Razzla

På mig så kör man ner slangar i kanalerna och spolar rent sen brukar jag klara mig rätt bra ett par år..  Efteresom hon är så liten ännu så är de tyvärr inte så lätt att testa hemma om de är stopp eller trångt.

De är vanligt att jag får rinniga ögon och väldigt dåligt flöde bort från ögat när jag är förkyld eftersom slemhinnor och annat svullnar och då trycker på kanalerna..

När man är äldre så funkar de jättebra att ta ögondroppar och hålla huvudet uppåt (titta i taket) känner man att vätska rinner ner i svalget så har man flöde men kommer de inget så är de stopp.

• Liten79

Åker på vc nu på morgonen.

• Razzla

Bra!

Berätta gärna hur de gått..
    Har tyvärr inte hört om så många som haft de redan från så tidigt ålder. Jag hade ju som sagt var helt sammanväxta tårkanaler när jag föddes.

• Liten79

Hej! Det gick bra hos doktorn. Han trodde att det kunde vara en ögoninfektion. Hon fick droppar, så får vi se om det blir bättre. Han sa att hon är för liten för att visa alllergi. Brukar komma senare.

Svar på tråden Rinner från näsa o ögon. Hjälp!!!