• Martha

Snitt som luktar ILLA???

Nån som gjort snitt å som sen blivit å luktat illa??? Mitt snitt luktar skunk rent ut sagt.. var nästan på väg att bli infekterat oxå men det var tydligen inte det. 

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • Svar på tråden Snitt som luktar ILLA???
  • Antigone

OM det luktar illa ska du tvätta dig noga med tvål och vatten.....men det har du väl gjort varje dag ändå!!?
    Låter som du borde låta ngn titta på det.
    Mina snitt har aldrig luktat illa, snittats 4 ggr.
    Hoppas allt e ok m dig.

• Martha
    Antigone skrev 2007-04-13 23:33:13 följande:
    OM det luktar illa ska du tvätta dig noga med tvål och vatten.....men det har du väl gjort varje dag ändå!!?Låter som du borde låta ngn titta på det.Mina snitt har aldrig luktat illa, snittats 4 ggr.Hoppas allt e ok m dig.
    har varit till doktorn med det nu, två gånger...  är tydligen så att de sytt i hop det hela omlott istället för kant i kant å därför har jag öppna ytliga sår som inte läkt än. det i kombination med att dt är tätt gör att det blir å lukta. 
  • Häxan Jia

Hmm kan du inte åka någonstans och kolla upp det.

En kompis till mig hade också ett luktande snitt och då visade det sig att de glömt en kompress på insidan. Behöver ju absolut inte vara så för din del, bara en tanke jag fick.

Lycka till

*Har sorg och min själ blöder*
  • Ximona81

Ja kolla upp det dålig lukt tyder ofta på infektion eller att något är fel .. det är ju ett snitt o ska vara ett väldigt rent sår. har du inga speciella rengöringsprodukter?+ uppsök läkare.. låter inte bra om det luktar som sagt. .

• knodden och vi

Har man lite mage som ligger över snittet kan det bli tätt o varmt o då lukta lite men det är skillnad på lukt o lukt. Tvätta varje dag ( inte överdrivet mycket för det är heller inte bra) vädra snittet. Är det en frän illaluktande doft sök då hjälp.

• Februarii

Jag har både mage som hänger över och tvättade inte varje dag (duschade typ varann men ingen speciell tvätt på snittet) och mitt luktade ändå inte. Du kanske ska kolla upp det igen.

• Jessica24

Ett sår ska det inte lukta illa ifrån ifall allt är som det ska.
    jag tycker du ska söka upp en läkare och mer eller mindre tvinga dom att kolla upp det ordentligt, för så ska det inte vara.

Jag är själv snittad och det har aldrig luktat illa från mitt sår/ärr. Duschar i och för sig varje dag, men det ska inte ha någon större betydelse.

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Martha

Jag duschar oxå varje dag, duschar ärret med varmt vatten, dock ingen tvål. blev smittad förra gången jag fick barn oxå å då luktade det inte alls..  Har varit till en jätte trevlig å bra (tror jag) doktor två gånger nu...  På¨måndag har det gått tre veckor sen snittet å har det inte blivit bättre tills veckans slut så lär jag ju göra nått annat..

• Jessica24

Hoppas det fixar sig inom kort. Glad

ღ ♥ ღ Victor ღ ♥ ღ
Svar på tråden Snitt som luktar ILLA???