Öronbarn, hur hjälpa dem så de inte får ont i öronen vid flyg?
Lillan är ett öronbarn kan man säga.. Vid vår resa kommer hon att vara 1,4år. hur kan man hjälpa henne tryckutjämmna?
Lillan är ett öronbarn kan man säga.. Vid vår resa kommer hon att vara 1,4år. hur kan man hjälpa henne tryckutjämmna?
De fick såna proppar att köpa på Apoteket bla.
Har också hört att dom propparna som Jie skriver om ska vara kanon. Kan ju vara värt att prova.
Vilka proppar, jag har bara hört om proppar för barn fr 6 år..
Ja nu har inte jag sån koll på om de var från en viss ålder. Har inte behövt dom själv eller till sonen.
Vi använder bara nässpry när vi flyger och jag som tidigare fick ruskigt ont i öronen känner knappt av nått..
Vi brukade ge festis eller nappflaska om man har det så de suger på något och sedan sväljer då utjämnas trycket. Även tuggumi är ju bra men hon är ju lite liten för det än kanske. Vi har flugit med vår son när han haft dubbelsidig öroninflamation men det har gått jättebra.
Jag har gett de av mina barn som är öronbarn en Alvedon-supp innan flygningen, samt Nezeril nässpray. Samt en flaska med välling eller nyponsoppa o dyl. Har funkat jättebra!
Vad är det för proppar ni pratar om? Måste ha missat detta helt! Please - mer info
nässpray ( inte koksaltlösning, de hjälper inte) en stund innan start å landning.
sugrörsaft, tutte, vällingflaska el dyl under start å framför allt landning...
Men detta är de vanliga råden, å dessutom tror jag inte öron barn är mer känsliga än andra om man inte har nått i öronen just då????
är man nu väldigt känslig så pappersmuggar som man proppar fulla blöta(fuktiga) papper i å håller för öronen vid start å landning... fast hur man nu skall lyckas hålla muggarna vid öronen på så liten vet jag inte
nässpray ( inte koksaltlösning, de hjälper inte) en stund innan start å landning.
Men detta är de vanliga råden, å dessutom tror jag inte öron barn är mer känsliga än andra om man inte har nått i öronen just då????
är man nu väldigt känslig så pappersmuggar som man proppar fulla blöta(fuktiga) papper i å håller för öronen vid start å landning... fast hur man nu skall lyckas hålla muggarna vid öronen på så liten vet jag inte
hotten:
Har aldrig hört talast om pappersmuggarna. Vad har det för effekt? Funkar det verkligen? Är själv ett vuxet öronbarn som HATAR att flyga!!! Gör sååå ont så jag nästan svimmar, hela huvudet nästan exploderar. Ingenting hjälper, provade tryckutjämnande öronproppar. Kände ingen skillnad, lika j*vla ont ändå Tappar jämt hörsel en till två dygn efter en flygning.
Vart därför intresserad av pappersmuggarna.
Sammie, vi reser ju rätt mycket å har sett ibland (vuxna) som gör så, samt att 2 olika läkare har talat om det för oss, även BVC sa det när flickan var liten... samt även de som blivit opererade i öronen rekas göra så...
dock har vi inte dessa problem utan det har räckt bra med näsdroppar å tutte, så vi har aldrig prövat pappersmugar..