• Lilla bebisen Natalie

Pollen medicin, vilken är bäst?

Om man har pollen nu, (den bröt ut för några dagar sen)
    vad är det för typ av pollen som man har då, och vad är bäst mot den?
    Allergin brukar hålla på ca 1 månad från det att den bryter ut.

Allergin yttrar sig med rinnig näsa, hosta och rinner i ögonen, och kliar Gråter

just nu används Rhinocort (nässpray med kortison i) finns det nåt bättre som ej är recept belagt?

• Svar på tråden Pollen medicin, vilken är bäst?
  • Mummynr1

Jag testar något som Heter Nasaleze som är en typ av pulver nässpray. Har nästan inga symptomer alls.  Mår toppen och jag brukar ligga halvdöd under pollen säsongen speciellt när Bjökpollen kommer.

• Lilla bebisen Natalie
    Mummynr1 skrev 2007-04-13 12:36:16 följande:
    Jag testar något som Heter Nasaleze som är en typ av pulver nässpray. Har nästan inga symptomer alls.  Mår toppen och jag brukar ligga halvdöd under pollen säsongen speciellt när Bjökpollen kommer.
    jag hittar den inte på apotekets hemsida, för det är på apoteket du köpt den va?
  • Mummynr1

Glömde skriva att jag hitta den i hälsokostaffären. Bästa allergimedicin jag testat unde mina 17 som allergiker ha ha. kommer lägga in en länk till dig här om den.

• Lilla bebisen Natalie
    Mummynr1 skrev 2007-04-13 13:03:43 följande:
    Glömde skriva att jag hitta den i hälsokostaffären. Bästa allergimedicin jag testat unde mina 17 som allergiker ha ha. kommer lägga in en länk till dig här om den.
    vad bra Hur lång tid tar det innan den börjar verka?
  • Mummynr1

Har du redan börjat känna av allergin kan det ta några dagar eller så. men för mig hjälpte det ästan med en gång.
    Det enda problem jag har är att näsan rinner en stund efter jag tagit det men troligen bara all polle som kommer ut.

• oxytocin

Nasaleze är ingen medicin. Det är ett pulver som sätter sig i näsan och förhindrar pollen att komma in bara.

Jag kan bara rekommendera AKUPUNKTUR (TCM)! Funkade otroligt bra för mig! Gick inte ens 10 behandlingar våren 2002 och har inte haft besvär sen dess.

• Lilla bebisen Natalie
    Mummynr1 skrev 2007-04-13 13:04:53 följande:
    www.helhetsdoktorn.nu/nasaleze-review.htmHär står om just nasaleze.
    kanske skulle satsa på en sån finns den i Life hälsokost?
    Kan man kombinera den eller ska man bara använda den?
  • Lantani

Usch ja nu börjar man märka av pollenallergin. Ska bli som värst här där jag bor i helgen iaf. Jag tar kestine tabletter lomodal ögondroppar och nasonex nässray. alldels utmärkt och sedan astamedicin också.

• Mummynr1

Den är verkligen värd pengarna. Gav 129 kronor för den.  Kolla i din hälsokostaffär om, den finns där.
    Du kan kombinera den med andra vanliga mediciner. I alla fall vad jag läste men kanske bästa att fråga när du köper den.
    Jag är extremt allergisk och jag märker knappt någonting av min allergi. Har aldrig mått så bra som jag gör.

Hoppas den kommer hjälpa dig lika mycket. Läs bara instuktionerna innan du använder den. Man ska skaka flaskan sen sllå lite lätt på locket så pulvret får ett jämt lager på botten.

Svar på tråden Pollen medicin, vilken är bäst?