• Maribor

vill ha tips på bra förskolor i Karlstad, Linköping, Örebro, Kalmar, Kristianstad, Umeå och Lund?

Hej, vi har sökt högskolor på dessa orter och vi kommer att söka förskolor på dessa platser. Nu vill jag ha tips på bra förskolor (och kanske få lite info om mindre bra?)!

• Svar på tråden vill ha tips på bra förskolor i Karlstad, Linköping, Örebro, Kalmar, Kristianstad, Umeå och Lund?
  • Plina

i örebro finns det en helt underbar förskola som heter strömstaren. men den ligger på andrasidan stan från universitetet... om det är nått du undrar så är det bara att fråga

• Annicapannika

Föräldrakooperativet Galaxen är den absolut bästa förskolan i hela Linköping. Tyvärr går vi inte kvar där längre då vi flyttade 25 mil från stan och jag saknar förskolan såååå mycket!!

• Mariajac

I Karlstad är det kö till många populära dagis, dock finns ett ur- och skurdagis i närheten där högskolestudenters barn har förtur. http://www.karen.kau.se/Kulingen/ 

Och här kan du läsa mer om Karlstad (och andra förskolor m.m.)

www.karlstad.se

♥ (¯`°?.¸ ♥ Molly & Ludvig ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kajsa1

I umeå finns de en underbar förskola som som heter pilbacken, reggio emilia kör dom med, men de tillhör kommunen och man söker dit via dem. Är den bästa förskola vi haft.

• Granbarr

I Umeå finns Grönstenens förskola på Carlslid, en på Teg som heter Karlavagnens förskola (har jag för mig). Den sistnämda på Teg otroligt bra!
    Nu var det några år sedan jag var där och härjade runt, men ett bra rykte brukar göra att bra personal söker sig dit.

• Maribor

tack för alla svar! ska kolla dem genast!

Svar på tråden vill ha tips på bra förskolor i Karlstad, Linköping, Örebro, Kalmar, Kristianstad, Umeå och Lund?