Nu bojkottar vi Mildas produkter!
Nu blir jag riktigt förbannad!!Min dotter är mjölkproteinallergisk och jag sitter ibland och kollar runt lite i trådarna här på FL.. Idag fick jag läsa detta och jag blev så arg att de snart börjar ryka ur öronen på mej!!
www.milda.com/SE-New/produkter_culinesse.html
Milda Culinesse, som är en flytande oljebaserad produkt för matlagning och bakning, kan hettas upp till en högre temperatur än smör och margarin utan att brännas vid. Stänker betydligt mindre än olja. Passar utmärkt till stekning, bakning, som topping
och vid smörjning av formar. Innehåller ingen mjölkingrediens.
En mamma med mjölkproteinallergiskt barn mailade till Milda om Culinesse men fick inget svar...!!
Hon ringde då istället idag till Milda för att fråga om deras flytande margarin Milda culinesse verkligen är mjölkfritt.
Mamman frågade om den verkligen var mjölkfri som det står att den är på hemsidan, och Damen i kundtjänst svarade: "det är inga mjölkprodukter tillsatta"
Mamman frågade då vad de menade med det? Och damen upprepa ungefär samma sak. Mamman frågade om det kunde finnas spår av mjölk i den då, och damen sa "den tillverkas i samma fabrik som de produkter som har mjölk i tillverkas och därför kan man inte 100% säga att den är mjölkfri.
Mamman frågade varför de inte skriver det på förpackningen. Damen sa då att de enligt lag inte behöver trycka det på förpackningarna.
Mamman sa då att hon i tron om att den var mjölkfri gav sin 6 månaders son det och han reagera direkt eftersom han är mjölkallergiker. Då svara damen att man ska vara försiktig med vad man ger allergiker för något. Särskillt barn! Gå in på vår hemsida om du vill veta vilka produkter som är mjölkfria....
Så här får det inte gå till!! Jag kommer bojkotta alla mildas produkter fr.o.m nu! Vilka är med!?!