• dragona

Bredd på vigselring?

Jag står nu och väljer mellan två olika vigselringar. Min förlovningsring är 5 mm bred. Den ena vigselringen är 4 mm bred och har 7 st brillianter. Den andra ser nästan likadan ut men den är 3,5 mm bred och har 5 st brillianter. Jag har så svårt att välja. Tycker ni att det är fint med en lite smalare vigselring eller ska ringarna vara ungefär lika breda. Själv tycker jag att ringarna är lika snygga båda två.

• Svar på tråden Bredd på vigselring?
  • 3 hjärtan

jag tycker det är snyggast när båda ringarna är lika breda. min förlovningsring var 5 mm, men jag tyckte det blev för brett med 10 mm på fingret, så jag drog ner förlovingsringen till 4 mm och designade egen vigselring sen som sitter ihop med förlovningsringen med 5 stenar i. bild finns i mitt galleri om du vill kika.

• Honeymother

Jag har också varit och tittat på vigselringar och i butiken fick jag tipset att om man har en smal förlovningsring är det oftast snyggare att ha en bredare vigselring och vise versa. Jag har själv en 5 mm bred f.ring, så jag kommer gå på en 4 mm bred v.ring.

• Henax

Min förlovningsring är 5 mm och min vigselring är 4 mm... är inte helt nöjd med det dock. Ville ha en något smalare vigselring då jag tyckte 10 mm blev lite väl brett men inser nu att det hade varit snyggare med större skillnad i bredd. Så hade jag valt nu hade det blivit 2x5 mm eller 5+3. Alltså lika breda eller med en mer markant skillnad än bara 1 mm.

Tror jag iaf!?  Gillar ju mina ringar men är lite tveksam... En vanesak kanske?! Fundersam

• johannaringer

Min förlovningsring är 7 mm bred, och vigselringen är 6 mm bred. Mycket finger som täcks med andra ord! Kanske inte skulle ha gjort lika dant idag, men jag vill ju inte göra om ringarna heller.

• swemaria66

Min förlovningsring är 5mm med 3st stenar och beställde igår en vigselring på 3,5mm med 7st stenar....kommer bli jättefint ...har ingen bild på förlovningsringen men ska fixa det nån dag..

Mina små underbara barn
Svar på tråden Bredd på vigselring?