• Lady Bling

Ni som har barn som har halsband på sig...

Ni som har barn som är ca 2-3 år gamla som har halsband på sig, får dom ha det på natten också?

Är det någon av er som har barn som har halsband dygnet runt?

Hur går det, funkar det bra eller drar barnet i det eller fastnar det i det på något sätt?

Menar alltså inte lekhalsband eller bijouterier, utan "riktiga" halsband exempelvis i guld med ett litet hjärthänge.

• Svar på tråden Ni som har barn som har halsband på sig...
  • Majsan70

Vill dottern får hon ha det på sig jämt, mennormalt sett så åker halsbanden av efter ett par timmar. Men hon har aldrig fastnat eller så, ens i sömnen.

• waersta

Mina barn har på sig dygntet runt, fastnar de så går de sönder. Hade riktiga.. men är trött på att laga så nu har vi billigare silver halsband med guld över, kostar lika mycket som att laga det i guld som nytt kostade 800:-

• Snirkel

Sonen hade en pansarlänk kring halsen och det gick bra. Han fastnade aldrig eller så. Dottern hade ett tag en tunn guldkjedja men den gick av ganska snabbt.

• Dramaonline

Hmmm. jag skulle vilja låta sonen ha ett litet silverhänge, men jag är så nojjig att han ska fastna nånstans och kvävas i remmen/kedjan. Bättre att den går av, i så fall.

Men en tunn vanlig silverkedja är inte så stark, då?

Annars har jag funderat på att ha en olödd länk emellan, såna går ju upp om man drar i dem, fast då lär han väl tappa det första gången istället.

• Cissela

Alla mina flickor har haft halsband sedan ungefär ettårsåldern. Jättegulligt och skulle de fastna så gär länken av....

• CAF

Mina barn har haft halsband sen 9-10 mån, o dygnet runt från 1år. Min lille pojk som e 2 har haft sönder några kedjor men han har en tjockare pansar kedja nu. Dom två andra har vanliga o det har gått hur bra som helst.

• Lady Bling

Tack för era svar Cissela och CAF! Glad

• lyckliga jag

min dotter har haft halsband sen ca 1 mån . Hon är så van att ha , så hon märker inte av det längre. Fast hon har bara på sig på dagen. (isåfall) Hon har aldrig fastnat eller så... hon är 2 nu.

Svar på tråden Ni som har barn som har halsband på sig...