• mrskensington

Vad kostar en tatuering?

En kompis till min man fyller 30 och önskar sig en tatuering som täcker ungefär överarmen och axeln, 2-3 färger. Ungefär hur många tusen kan en sådan kosta? Jag förstår att det varierar mellan olika motiv och tatuerare, men ungefär?

• Svar på tråden Vad kostar en tatuering?
  • Michaela83

Ring och hör med en tatuerings studio

Men runt 3000-4500:-ca

Wilma 051117 och BF 070622
  • Essa01

Helt omöjligt att svara på, då det beror helt på vad han ska göra.

• Emmixen

Kanske 2500:- till 6000:- ungefär, beroende på hur stort motivet ska vara och ska man exempelvis bara ha en orm som slingrar sig så räkna 2000:- till 2500:- men ska du ha en heltäckande tatuering blir det kanske närmare 6000:-. Detta är också helt beroende på tatuerare.

• JC71

Jag tror inte att det stannar under 5.000:-, om han inte ska ha en vanlig tribal förstås.

• JC71

Ja om vi snackar både axel och hela överarmen såklart...

• Min Nana

ska han ha smådetaljer? allt beror på motiv och hur mycke tatueraren tar/tim.. det är många faktorer, de går inte att säga att den kostar 10.000..

MEN min man ska göra en på framsidan av vaden i flera färger med många smådetaljer, han ska göra jungfru maria som håller i avhuggna huvuden... den ska gå på 3 sittningar och 2000 för varje gång.

Quid me nustriet me dustriet
  • mrskensington

Jag vet inte vilket motiv det handlar om, men tack för pristipsen i alla fall!

• blonde redhead

1000 kronor i timmen tar en tatuerare normalt.

• blonde redhead

Jag kan tillägga att min överarm och axel kommer gå på dryga 10 000 innan den är helt klar. Bara linjerna tar 4 timmar osv. Men då är den runt hela armen.

• zasata

oftast är det timlön dom tar. och inte hur många färger eller stor den är. men dom brukar inte göra under 500-1000kr. sedan om man gör många där eller e stammis kan man få rabatt. men enklast är att visa upp motivet och få ett pris.

• jojosmatte

ehhh...hur långt är ett snöre???

• Polysperma
    Okänd skrev 2007-04-13 22:43:42 följande:
    ehhh...hur långt är ett snöre???
    från ena ändan till det andra? hur långt är ditt
    *Jag och endast jag ansvarar för det jag skriver, mao mitt eget fel om jag får varningar*
  • emma brolin

här tar de 500 kr för alla som tar under en timme. alltså 500 kr första timmen. efter det läggs det på en viss summa beroende på hur lång tid det tar eter det

• Polysperma
    emma brolin skrev 2007-04-13 22:46:23 följande:
    här tar de 500 kr för alla som tar under en timme. alltså 500 kr första timmen. efter det läggs det på en viss summa beroende på hur lång tid det tar eter det
    nice vart hittar man en så billig?
    *Jag och endast jag ansvarar för det jag skriver, mao mitt eget fel om jag får varningar*
  • emma brolin

Hässleholm, kanske därför.. nåt får de ju ha för att nån ska komma hit

• Polysperma
    http://www.youniqum.com/tattoo/frameset.htm våran hade lite exempel bilder med priser...... kvaliteten tänker jag inte diskutera men tittar man på bilderna så skulle inte jag gå dit men any way du får ett pris hum iaf
  • Min Nana

Där jag betalade för min 500:- var på rosslagstull i sthlm och andra delen som jag inte kan htita bild på (fortsatte på min) kostade oxå 500:- då gjorde jag den på Ant i Gamla Stan, dom rekomenderar jag varmt!

Quid me nustriet me dustriet
Svar på tråden Vad kostar en tatuering?