När har man möhippa?
Min kompis ska gifta sig i början av Augusti, när ska man ordna med möhippa? Hur långt innan?
Min kompis ska gifta sig i början av Augusti, när ska man ordna med möhippa? Hur långt innan?
Det undrar jag med!
Det finns väl inga regler?
Man gör ju som man vill.......
Ca två veckor innan kan väl vara lagom?!
När man får ihop ett datum som passar alla som ska vara med?
Jag fick min helgen innan bröllopet.
ok tack för svar :)
Som sagt, en passande dag/helg innan... Vanligtvis inom någon månad innan bröllopet kanske? Tror inte jag hört om någon som haft tidigare iaf.
Vi kommer antagligen får vår möhippa resp. svensexa helgen innan vi gifter oss, för då är det "lite" jippo här i stna. ;)
Jag sitter som bäst och planerar min väninnas möhippa. Vi har tagit det datum som har passat alla medverkande bäst och nu blev det två veckor innan vigseln.
Bland mina vänner har vi som "regel" att inte lägga möhippor/svensexor sista helgen före bröllopet. Då brukar brudparet ha en himla massa annat att slutspurta med! Så oftast har det väl blivit 3-4 veckor innan.
åh jag som ska ha bebis 17juni.... antagligen går jag över oxå som förstfödeska. Hur ska jag hinna/kunna gå på möhippa när jag precis blivit mamma? Nån som varit i samma sits?
Som sagt det finns väl inga regler på när hur osv. Däremot så är det kanske inte så bra att ha det dagen innan.
Det gäller bara att kolls upp med den blivande mannen när det kan passa in