• skorpionen80

Manglar ni?

Jag manglar handdukar, påslakan och vissa dukar. Det blir mjukare och skönare, tar mindre plats i garderoben och ser sååå mycket bättre ut.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Manglar ni?
  • skorpionen80

Fast nu ljög jag faktiskt... Sambon har börjat ta över manglingen mer och mer medans jag sköter strykningen.

• LuMa

Nej, tyvärr äger jag ingen mangel men ack så skönt det vore!

Same shit, different name..
  • JM76

Jag manglade när jag bodde i hyresrätt och hade mangel i den gemensamma tvättstugan. Jag har egen tvättstuga nu och skulle egentligen vilja ha mangel där också, men min man förstår inte riktigt vitsen...

Saknar nymanglade lakan! :)

/Knäppisen som numera stryker sina köshaddukar i brist på bättre...

• puffipuff

nej det gör jag inte. vet inte hur man gör men vi har tillgång till magel i tvättstugan...
    kanske borde lära mig...

• Bisch

Har inte heller någon mangel , köpte dock en lakanssträckare i höstas . Går förstås inte att jämföra med manglade lakan, men blir i alla fall slätare än att bara hängtorka.

• Viktoria74

Näääää, jag har försökt en gång och mangeln käkade upp mitt lakan...

• ischa

Köpte begagnad mangel för ett år sedan. Älskar att bädda rent med manglade lakan. Är lite ordningsfreak också så det ser snyggare ut när det är manglat...

• Yrslan

Nej, stryker knappt heller. Har roligare och viktigare saker för mig.....

• ischa

Känner mig som Bree i Desperate.... när jag läser mitt svar. Jag lovar jag är inte på långa vägar ett sånt ordningsfreak som hon!!

• teddy
    Näe det gör jag inte... tror jag har gjort det kanske fem ggr i mitt liv. O det var många år sedan sist ler...
    Stryker väldigt sällan oxå... Generad
  • getingmidja

Jag manglar inte, och stryker väldigt sällan.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Tiiina86

nää, hinner inte har 3tim å mycket tvätt så  ja hinner torka,vika precis innan min tid går ut

• yossis

Har ingen mangel men önskar att jag hade en, älskar nymanglade lakan. Nu när vi ska bygga ny tvättstuga så höppas jag att vi kan på nått sätt kläma in en mangel.

• Dundermamman

Självklart manglar jag
    Jag manglar lakan, påslakan, örngott, handdukar, badlakan, kökshanddukar & dukar!
    Frottén manglar jag för att de ska ta mindre plats i skåpet Fundersam...
    Kan inte tänka mig att sova i omanglade lakan Förvånad, jag älskar när det är renbäddat!

• eccobell

Har tyvärr ingen mangel, men när vi hade mangel i tvättstugan så manglades alltid sängkläder och kökshanddukar. Flyttade till eget hus för ett år sedan och började stryka istället. Strök väl tre gånger innan jag la ner det projektet. Jag vill ha mangel igen.

• Trynträ

Nix. Försöker vika lakan och handdukar någorlunda fint istället. Orkar inte mangla. Det får räcka med all strykning. Fast nymanglade lakan är underbart.

Svar på tråden Manglar ni?