• Anonym

Vad göra mot rakfinnar?

Får så kallade Rakfinnar när jag rakar mej mellan benen..
    Men vill inte ha någon behåring där, och hade jag bara råd hade jag kostat på mej en laser behandling..

Men nu har jag inte det, och att vaxa? jo vist ALDRIG I LIVET!..

Så hur gör ni gott folk, hur får ni bort erat hår utan att få rakfinnar?

Såg att lustjakt hade någon kräm man hade på, så slapp man raka, utan strök bort håret med något sen..

Någon som provat?

Eller har tips mot rakfinnar...

• Svar på tråden Vad göra mot rakfinnar?
  • Scrapmom

Jag tvättar först med decinficerande (?!) tvål, sen rakar jag med ett rent rakblad, sen tvättar jag igen med samma tvål. Inga prickar

• Anonym (samma prob)

Det finns en gel som man smetar på och sen duschar bort,jag minns inte vad den heter men jag tror veet eller något liknande.Den finns att köpa i välsorterade mat butiker och funkar bra,

• Anonym
    Anonym (samma prob) skrev 2007-04-13 23:28:16 följande:
    Det finns en gel som man smetar på och sen duschar bort,jag minns inte vad den heter men jag tror veet eller något liknande.Den finns att köpa i välsorterade mat butiker och funkar bra,
    veet får man inte använda i underlivet..
  • Anonym
    Sydskåning skrev 2007-04-13 23:26:55 följande:
    Jag tvättar först med decinficerande (?!) tvål, sen rakar jag med ett rent rakblad, sen tvättar jag igen med samma tvål. Inga prickar
    får gå till apoteket då..
  • HelenaK

Prova ett silikonbaserat glidmedel som "raklödder" Det hette Eros förut, är inte riktigt säker men jag tror att det har bytt namn till pjur Woman.
    Det fungerar garanterat mot "rakfinnar"..

• Anonym (samma prob)

Jo det finns olika varianter av veet en till bla,benen och en för bikinilinjen som inte är lika stark men som funkar bra du ska ju naturligtvis inte smeta in den innanför yttre blygläpparna.

• Lillflickan

Jag smörjer mig med apotekets babyolja efter varje rakning och mina prickar är som bortblåsta

Sen är A och O ett nytt vasst blad.

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • Anonym (E)

Ta lite deodorant och sedan lite talk på jag hade "rakfinnar" innan men nu e dem borta :) kommer ej heller...

Svar på tråden Vad göra mot rakfinnar?