• eljo

min mobil skickar sms av sig själv !

För ett par veckor sedan pep det till i min ficka, precis som om jag fått ett sms. Vecklar då upp telefonen å ser att jag skickat i väg ett sms till kompisens hemtelefon. Kunde inte se vad jag hade skickat det stod bara att medelandet hade levererats. *grrr* Hon berättade senare för mig vad jag hade skickt *blir röd i ansiktet* då var det ett sms som jag hade skickat till en annan dan innan.

Nu har den gjort det igen!!! Jag blir galen. Vaknar imorse å ser att det står så här på telefonen: Medelandet har gått ut, namnet den skickat till. Men jag kan inte se något i "skickat". skumt! Har inte kollat ännu vad jag skickat eftersom det är så tidigt. Hoppas verkligen inte det är något pinsamt dennna gången.

Hur kan den göra så?! Någon som råkat ut för samma sak?

• Svar på tråden min mobil skickar sms av sig själv !
  • mamma 2007

min mobil har också skickat iväg meddelanden. Skickade iväg 8 meddelande till samma människa som det stod jag är ledsen på. väldigt skumt!

• eljo

Det är inte roligt. Var det ett gammalt sms eller "hittade den på" ett?

• mamma 2007

Hade inte skrivit att jag var ledsen så vet inte hur det kunde bli skickat. Tur att den inte skickade iväg ett meddelande som jag hade skickat i fall det var något privat. Brukar alltid ta bort skickade meddelanden nu i fall det blir nå fel.

• eljo

Det första medelandet som skickades var till den som stod först i min addressbok. så jag hittade på ett namn å la in ett nummer som inte finns ifall den skulle göra så igen. *trodde jag var smart *
    Men denna gången skickade den till den som jag skickat till senast.

• Camillie84

Skumt

Men hur kunde hon få sms på sin hemtelefon?

• Fru Indosaurie

det är en röst som läser upp meddelandet på hemtelefonen, det har hänt mig en gång.
    Min kompis råkade skicka hem ist för till mobilen..

• Coccolina

Hmm det är så som mobilvirus kan visa sig... (dagens mobiler kan ju få virus precis som datorer...)
    Kanske bäst att försöka höra med någon som kan sånt där...

Life's a bitch get used to it!!!
  • eljo

Mobilvirus!?, kan det smitta tilldatorn? Eller så kanske det är datorn det kommer ifrån, jag laddar ju över musiken därifrån.

Alltid lär man sig något nytt.

• HumleSurr

japp det kan ligga latent på datorn tills du kopplar din mobil dit.. eller tvärtom..

• Tirem

Om ni har er blåtand "bluetooth" igång kan det skickas virus till mobilen genom den.

Ha alltid blåtanden avstängd och sätt bara på den när ni ska använda den!

Fina flickor kommer till himmelen, stygga hur långt de vill!
  • LilaStar

min mobil betedde sig lakadant.
    när jag ringde operatören så fick jag rådet att ta ut simkortet en stund.

sen har jag inte haft problem något mer.

• LillaLinan

jag va med om ngt jätteskumt en gång, hade skickat ett sms från nätet till min pappas mobil. 6 månader senasre ringer det upp en man å frågar va jag gjorde kvällen innan och om jag va på fest i Mellerud! jag blev lite full i skratt eftersom min mamma är från Mellerud så trodde ngn typ skämtade. Nej då, det visade sej att hans mobil blivit stulen kvällen innan på festen i M, men på ngt sätt hade han lyckats låst telefonen och fått ett nytt kort. När han sätter i det nya kortet ploppar det upp ett sms från mitt nummer med texten: Ring mig! kram Lina & Giz (Giz = min katt) Jag mindes att jag skickat detta till min pappa när jag inte hade ngr pengar på mobben 6 mån tidigare. Visade sej tidigare att mannen jobbade på min pappas jobb och att deras mobbenummer näst intill va identiska, men konstigt ändå.

• Camillie84

Jag testade nu att skicka ett sms till min hemtelefon och det funkade

alltid lär man sig något nytt som sagr

Svar på tråden min mobil skickar sms av sig själv !