• Ell

Fick ditt barn något/några av dessa symptom vid tandsprickning?

Vår son på 14 månader har tre nya tänder på G varav minst en är en hörntand. Han har haft feber av och till under en vecka nu och bajsar mycket oftare än vanligt. Han har varit hos läkare och de hittar inget fel på honom utan tror på virus. Tidigare vid tandsprickning har han haft samma symptom men inte så länge. Jag vet att vetenskapen säger att tandsprickning inte ger feber men typ alla föräldrar man känner hävdar att deras barn hade feber och/eller diarre vid tandsprickning. Vill inte skapa en diskussion kring vad som är rätt och fel i denna fråga utan undrar helt enkelt:

Hur var det för ert barn?

Glad

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick ditt barn något/några av dessa symptom vid tandsprickning?
  • Flätad

Inget av det vid de första 8 tänderna, men nu är 4 bissingar påväg och hon bajjar ofta och och är varm emellanåt....

• Ell

Verkar som att det är himla olika men nu är jag inte lika orolig att det ska vara nåt "allvarligt" i alla fall i och med att febern kommer och går och han är dålig i magen emellanåt. Han har inga andra symptom på förkylning, snuva etc så jag tror stenhårt på tänderna i detta fall.

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Tant Green

Vid 3 av de hittills 4 kindtänderna hade hon feber några timmar/en natt. Men vid de andra tänderna har hon inte haft några symptom.

• FruHH

Wilma hade samma symptom på ALLA sina första 12 tänder - feber & kronförkylning. Dock har hon aldrig dreglat eller gnagt på saker eller haft feber.

Men så kom den 13:e tanden och då har hon dreglat & gnagt (i en månad) och haft feber & snuva och slutligen diarré.

Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns!
  • björkmamma

3 barn, aldrig märkt något besvär, förutom nu när lillen fick 4 kindtänder samma helg, då hade han feber, förvisso förkyld oxå..
    Tycker att alldeles för mycket skylls på de där tänderna..

• minigido

Sammy blir alltid lös i magen vid tandsprickning, inte så konstigt när han dregglar så mycket. Han sväljer ju så mycket saliv så bajset blir ju lösare.

Han e alltid förkyld o febrig när tänderna ploppar upp. Så har jag oxå det när visdomtänderna bryter ut

♥ Sammy 051219♥ hem.passagen.se/minibebis
  • Mrs B

Hej!

Har en liten kille här hemma som bajsar superlöst och surt... Idag (dag tre) vill han knappt äta eller dricka. Men hela hans överkäke är "bucklig" av tänder som är på gång. Ville bara fråga er; hur långt efter dessa symptom kunde ni känna tänderna?

Sorry TS om jag lånade din tråd lite, men jag röstade också... Han var bajsig vid första tänderna men ingen feber!

***Mamma till Alex 060530***
Svar på tråden Fick ditt barn något/några av dessa symptom vid tandsprickning?